„Regele moare, dar nu se predă” ar putea fi cea mai bună descriere pentru evoluția vânzărilor Tesla pe piețele europene, dat fiind faptul că, deși sunt luni bune de când scăderile pe care le înregistrează marca americană au două cifre, volumele pe care le raportează în Europa sunt la cote foarte ridicate și mențin marca în topul vânzărilor, relevă analiza Profit.ro.
Tesla Model Y a fost și în august cel mai vândut automobil electric din regiune, cu un total de 8.300 de vehicule înregistrate, ceea ce reprezintă o scădere de 37% față de anul anterior.
Este, practic, rezultatul vizibil al popularității de care s-a bucurat SUV-ul Tesla în ultimii ani și care are în continuare o distanță de circa 2.000 de unități în fața principalului competitor al momentului, Skoda Elroq. Modelul cehilor a vândut 6.540 de exemplare, fiind deocamdată în primul an de existență, iar trăsăturile sale, cu un raport performanță/preț foarte bun, sunt confirmate de clienții europeni.

O surpriză mai mică dar importantă este cea oferită de Tesla Model 3, care nu doar că rămâne în top 3 al vânzărilor, dar înregistrează o creștere de 15 procente față de anul trecut, având un volum foarte apropiat de cel al Skoda.
Celelalte modele aflate în clasamentul celor mai vândute mașini electrice sunt BMW iX1, VW ID.3 și ID.4, Kia EV3, Skoda Enyaq, Renault 5 și VW ID.7.
De la locul 10 în jos, o mulțime de alte modele lansate în ultimii doi – trei ani își dispută clienții de pe segmentul electric, potrivit datelor Jato, care deocamdată nu includ și noul Ford Puma Gen-E, ceea ce înseamnă că volumul versiunii electrice produse la Craiova nu depășește 1.800 de unități lunar.

Dacă analizăm situația vânzărilor pe mărci, în segmentul electric, putem observa că foarte puține mărci au înregistrat scăderi de vânzări, cea mai importantă fiind din nou Tesla.
Cu 14.750 unități, marca americană are un declin de -23% față de anul trecut, situație care a condus la preluarea conducerii de către VW, cu 16.523 de vehicule și o creștere solidă, de 45%, susținută însă de o gamă extinsă de modele. Pe locul al treilea stă BMW, care a avut de la bun început o strategie consistentă pentru propulsia electrică, ceea ce a determinat să vândă în august peste 13.000 de vehicule.

Skoda, Audi, Hyundai, Mercedes, Renault sunt următoarele mărci ca volume, toate în creștere, dar putem observa și faptul că pe locul 9 s-a instalat BYD, care cu 7.100 de vehicule vândute în luna a opta a depășit Kia, Ford și Volvo, dublându-și practic vânzările de anul trecut.
O mențiune pentru brandul suedez Volvo, care înregistrează o scădere de -45%, destul de alarmantă, dar în zona volumelor mai mici se află și alte mărci care și-au redus vânzările pe acest segment al propulsiei electrice: Peugeot (-11%), MG (-16%), Fiat (-18%).
Chinezii cresc cu toate tipurile de motorizări
În acest moment, industria auto pare că a depășit perioada de frânare a vânzărilor electrice, chiar dacă unele mărci par să deconteze mai dur reacția pieței.

În total, Europa a înmatriculat în august 159.746 de autoturisme cu propulsie pe baterie 100%, ceea ce reprezintă o creștere de 27%.
Cota de piață a segmentului a urcat la peste 20%, un plus de 3,5 puncte procentuale de la 16,7% cât era în urmă cu un an.
Pe de altă parte, segmentul de plug-in hybrid a avut o creștere și mai mare, de aproape 60%, cu care a urcat la 83.872 de vehicule vândute, o bună parte dintre acestea fiind ale mărcilor chinezești.

Acestea au reușit să depășească obstacolul reprezentat de tarifele vamale majorate la mașini electrice promovând intens celelalte motorizări, inclusiv cu combustie, ceea ce le-a permis să ajungă la un volum de 43.529 de vehicule vândute în august, cu o creștere de 121%.
Cota de piață a acestora s-a dublat, la 5,5% din totalul pieței de autoturisme din Europa.