Constructorul auto Renault a anunțat că a dezvoltat împreună cu agenția franceză de cercetare CEA noi materiale ce vor fi folosite pentru fabricarea automobilelor, care sunt produse prin imprimare 3D.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Grupul Renault și agenția publică franceză de cercetare CEA (Comisariatul pentru Energie Atomică și Energii Alternative) anunță un nou proiect de colaborare, după încărcătorul bidirecțional de mare eficiență pentru vehicule electrice. De data aceasta este o inovație „menită să amelioreze confortul la bordul automobilelor”.
CITEȘTE ȘI FOTO Asocieri de constructori din România, Spania, Bulgaria și Ucraina au depus oferte pentru reluarea lucrărilor la Pasajul Cernica și lărgirea la patru benzi a 11 kilometri din Centura BucureștiDupă 2 ani de cercetare și testare, care au avut ca rezultat nu mai puțin de zece brevete depuse, Grupul Renault și CEA au dezvoltat un nou material cu o structură complexă, de rețea. Această inovație face posibilă obținerea, cu un singur material, și într-o singură etapă de fabricație prin imprimare 3D, a unor elemente care oferă un comportament mecanic adaptiv și performanțe mai avansate. Elementele produse prin această metodă vor putea înlocui componente ale scaunelor care astăzi sunt produse prin asamblare: șezutul scaunelor sau spătarul acestora, cotierele, consola centrală.
Renault explică faptul că sunt folosite „metode și instrumente digitale disruptive” pentru proiectarea unei structuri cu aspectul unei plase. Fiecare dintre firele care alcătuiesc ochiurile acestei structuri poate fi proiectată tridimensional, pentru a constitui rețele multistrat de celule, în care fiecare strat are o funcție și caracteristici unice.
Producerea acestor componente prin imprimarea 3D într-o singură operațiune poate reduce și costurile, și emisiile de CO2, fără să genereze deșeuri în timpul producției. Piesele sunt fabricate din poliuretan termoplastic, un material reciclabil, însă cercetările continuă pentru descoperirea de noi materiale, inclusiv din fibre naturale.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Schimbări RCA: Cât vor mai primi păgubiții pentru reparații în regie proprie: Nu mai vrem reparații în spatele bloculuiScaunele produse prin această metodă ar putea fi proiectate ca să urmeze forma șoferului, cu proprietăți specifice, pentru a oferi în nivel optim de confort.
„Libertatea aproape totală de proiectare, economisirea materialelor sau optimizarea greutății, integrarea funcțiilor sau reducerea timpilor de fabricație fac din fabricația aditivă un sector puternic susținut de CEA. Acest proiect realizat în comun cu Renault Group vine să confirme potențialul dezvoltării de noi materiale și integrarea lor în sectoarele de aplicare. ” a declarat Philippe Watteau, director de inovare al departamentului de cercetare tehnologică CEA.