Renault Samsung, o marcă pe cale de dispariție

Renault Samsung, o marcă pe cale de dispariție
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 23 iun 2023

Renault își pregătește retragerea din Coreea de Sud, acolo unde brandul Renault Samsung, transformat ulterior în Renault Korea Motors, înregistrează scăderi masive ale vânzărilor. Fabrica din Busan va produce mașini dezvoltate de chinezii de la Geely de anul viitor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Brandul Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor în 2023 de 20 de procente, făcând încă un pas în recuperarea pierderilor din anii anteriori. Cu un volum de 131.500 de autovehicule vândute în luna mai și peste 600.000 de automobile vândute în primele cinci luni ale acestui an (+12%), Renault a vândut cu aproape 70.000 de unități mai mult decât în urmă cu un an.

VIDEO Mii de automobile electrice – lăsate să ruginească în China CITEȘTE ȘI VIDEO Mii de automobile electrice – lăsate să ruginească în China

Nu același lucru se poate spune despre Renault Samsung, devenită între timp Renault Korea Motor, care este în acest moment pe cale de dispariție.  Vânzările din luna mai ale acestui brand au însumat numai 1.778 de unități, ceea ce reprezintă o nouă scădere abruptă față de anul anterior, -52%, care era deja în declin față de nivelul din 2021. Anul acesta, pe cele cinci luni, Renault Korea a mai vândut puțin peste 10.000 de autovehicule, rezultatul fiind mai mic cu peste 40% față de 2022 și cu 60% față de 2019.

În acest moment, gama Renault Korea este formată din modelul Koleos (QM6), Megane Sedan (SM6), Arkana (XM3) și utilitara Master.

Uber bate în retragere CITEȘTE ȘI Uber bate în retragere

Renault Korea funcționează în jurul uzinei din Busan, în care sunt produse modelele locale dar și unele dintre modelele vândute de Renault pe alte piețe. Un exemplu este SUV-ul coupe Arkana, care se vinde în Europa și care va dispărea, odată cu transformarea uzinei coreene în uzină Geely. Uzina are o capacitate de producție de 300.000 de vehicule, dar în 2022 a produs puțin peste 40.000 de vehicule, din cauza cererii tot mai scăzute și a gamei reduse.

Viitorul uzinei cumpărate de francezi nu este însă compromis. Renault și Geely au semnat în urmă cu un an un acord prin care francezii au vândut chinezilor un procent de 34% din compania coreeană. Totodată, acordul prevede ca producția din Busan să se mute pe o nouă platformă, Compact Modular Architecture, dezvoltată de Geely, ceea ce presupune lansarea de noi modele, hibrid și cu combustie, pe această piață. Potrivit înțelegerii, Renault va păstra pachetul majoritar de acțiuni, dar se pare că noile mașini produse nu vor mai purta numele mărcii franceze. Primele automobile construite pe noua platformă sunt programate să fie lansate în 2024, moment în care modelele Renault produse în fabrică vor fi oprite.

ULTIMA ORĂ Primele informații despre Dacia Sandero electric CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Primele informații despre Dacia Sandero electric

Renault și Samsung au avut un contract de utilizare a mărcii Samsung, valabil până în 2022, când s-a renunțat la utilizarea acestei mărci în denumirea mașinilor.

Compania coreeană cunoscută pentru telefoanele mobile mai deține inclusiv un pachet minoritar de acțiuni în cadrul constructorului de automobile, pe care intenționează să-l vândă.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault samsung
renault korea
arkana
geely