Renault vrea să-și separe activitatea cu mașini electrice după modelul Ford

Renault vrea să-și separe activitatea cu mașini electrice după modelul Ford
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 apr 2022

Renault intenționează să separe activitatea de dezvoltare a mașinilor electrice de cea cu mașini cu combustie, potrivit declarațiilor transmise de CEO-ul Luca de MEO și de noul CFO, Thierry Pieton, însă acțiunea ar putea fi mai mult decât o separare a diviziilor, ci chiar un split-off, urmat de o listare a noii entități.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault ar putea urma modelul Ford, de separare a afacerilor cu mașini electrice, pentru a le putea controla mai bine din punct de vedre financiar și, mai ales, pentru a le monetiza mai bine. Declarațiile privind o posibilă separare au apărut încă din luna februarie, dar la acel moment Luca de Meo lăsa să se înțeleagă mai degrabă că intenționează să creeze o divizie internă a Renault Group. Acum, declarațiile făcute în cadrul unei întâlniri cu analiști financiari vorbesc despre o intenție de crearea a unei noi companii, care ar putea prelua întreaga activitate de dezvoltare și producție a vehiculelor electrice.

Renault Group și-a propus ca până în 2030 să ofere exclusiv automobile electrice, dar pentru a reuși acest lucru are nevoie de resurse financiare. O vânzare printr-un IPO a unei părți a noii entități de mașini electrice ar putea asigura fondurile necesare investițiilor pentru mai departe. Declarațiile lui Luca de Meo și ale noului director financiar Thierry Pieton relevă, după cum scrie Bloomberg, care citează analiștii Stifel, că entitatea electrică ar urma să se concentreze în Franța, în timp ce „vechiul” Renault, cu mașini cu combustie, în care intră și Dacia, ar urma să-și desfășoare activitatea în  afara țării.

Luca de Meo a spus anterior că este în derulare un studiu privind efectele și oportunitatea unei astfel de separări, în funcție de rezultatele acesteia soluția urmând să fie prezentată acționarilor companiei.

Renault Group a pus bazele unui centru de electrificare în Franța, la Cleon, acolo unde vrea să concentreze producția atât de motoare electrice, cât și de baterii.

Polestar vinde zeci de mii de mașini companiei de rent-a-car Hertz, într-un contract de 2 miliarde de euro CITEȘTE ȘI Polestar vinde zeci de mii de mașini companiei de rent-a-car Hertz, într-un contract de 2 miliarde de euro

Renault se află în plin plan de restructurare, strategia Renaulution, pusă la cale de Luca de Meo având ca scop revenirea companiei la profit pe termen lung, precum și tranziția la propulsia electrică. Războiul din Ucraina a dat însă peste cap toate planurile lui de Meo, prin stoparea producției în Rusia și prin frânarea unor uzine care furnizau componente celor două fabrici din Rusia, una dintre aceste uzine fiind cea din România.

„Noul” Renault ar fi axat pe „New Mobility” și ar urma să includă și activitățile Mobilize, noua divizie pe care o conduce în acest moment fostul CFO, Clotilde Delbos.

Perspectiva unui IPO al noii companii a fost gândită pentru anul 2023, însă condițiile din piață ar putea schimba această dată.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault separare
mobilize renault
masini electrice renault