Grupul Renault a anunțat rezultatele financiare pentru 2021, care marchează nu doar atingerea țintelor stabilite anterior, dar și depășirea indicatorilor importanți, respectiv venituri, marja operațională, reducerea costurilor., însă totul vine pe fondul scăderii vânzărilor, în special din cauza crizei de semiconductori.
Grupul francez Renault, care deține și marca Dacia, a obținut venituri în creștere, în 2021, cu 6,3%, ajungând la 46,2 miliarde euro, cu un profit operațional de asemenea în creștere, la 1,7 miliarde euro, cu o marjă de 3,6%, care a fost și mai ridicată, 4,4% în a doua jumătate a anului. Pe secmentul auto, marja oeprațională a fost mai redusă, respectiv 1,2% din veniturile segmentului, însă aceste venituri au fost mai mari față de 2020 cu 4,4%, respectiv cu 1,8 miliard euro în plus. Rezultatul net al grupului francez a fost de aproape 1 miliard de euro, confirmând astfel profitul pentru constructorul francez și subsidiarele sale.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
De asemenea, Renault Group a confirmat că ași-a atins țintele de emisii, CAFE, în Europa, cu ajutorul modelelor E-TEch, electrice și hibride, care au reprezentat aproape o treime din vânzările companiei.
Renault și-a atins astfel țintele stabilite anterior, odată cu lansarea planului strategic Renaulution, atât în privința marjei operaționale, care a crescut de la 2,8% la 3,6%, cu doi ani mai devreme decât fusese stabilit anterior. Reducerea costurilor fixe, cu cel puțin 2 miliarde de euro s-a realizat cu un an mai devreme, iar pragul de rentabilitate în cash s-a redus cu 40%, cu doi ani mai devreme.
În comparație cu 2019, anul care a precedat cele două crize, cele mai multe dintre rezultatele financiare ale Renault sunt în continuare mai mici. Veniturile sunt mai mici cu 16,8%, profitul operațional este mai mic cu 1,4 miliarde, iar marja acestuia este mai mică cu 1,2 puncte procentuale. Peste toate acestea rămâne însă profitul, care arată evoluția importantă a companiei: în urmă cu doi ani anunța o pierdere istorică, de aproape 1,5 miliarde euro, la care contribuia și Nissan, aflată în aceeași situație. Acum, Renault a revenit pe profit, iar situația financiară și a lichidităților este mult îmbunătățită, cu o gamă nouă de produse și cu investiții în electrificare care vor ajuta compania să rămână în competiția pentru trecerea la propulsia exclusiv electrică.
Chiar dacă criza semiconductorilor a generat o scădere accentuată a vânzărilor, care are la origine opririle de producție și imposibilitatea de onorare a comenzilor, această criză a condus și la efecte pozitive în business-ul Renault. Vânzările de versiuni de top au crescut simțitor, reprezentânt chiar și 85% pentru unele modele, precum Arkana, Kiger și Spring. În același timp, Renault spune că a scăzut diversitatea ofertei cu 38%, față de 2019, ceea ce se reflectă în special prin reducerea costurilor cu un număr mare de versiuni și modele.
„Renault Group și-a depășit țintele financiare pentru 2021 în pofida impactului crizei de semiconductori și a creșterii prețurilor materiilor prime. Asta reflectă ritmul susținut al transformărilor profunde ale Grupului, început în cadrul Renaulution. Mulumită angajamentului continuu al echipei și prin capitalizarea Alianței, accelerăm dezvoltarea ambițiilor noastre strategice, pentru a poziționa Grupul ca pe un jucător competitiv, tehnologic și sustenabil”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Ford deschide în București un centru global de serviciiȘi Clotilde Delbos, CFO al grupului și cea care a condus interimar compania până la sosirea lui Luca de Meo, a vorbit depre transformarea Renault. „Cu aceste rezultate din 2021, Renault Group a făcut încă un pas în revenirea sa. Această performanță este datorată succesului timpuriu al strategiei grupului, prin promovarea valorii în fața volumelor și prin stricta disciplină financiară. Ne-a permis să obținem într-un mod sustenabil și cu unul sau doi ani în avans, unele obiective ale Renaulution. Grupul accelerează mai departe implementarea proiectelor strategice cu o singură țintă, de a crea valoare pentru stakeholderi”.
Conducerea executivă a Renault Group va propune acționarilor la adunarea generală din 25 mai reinvestirea profitului, fără plata dividendelor pentru 2021.
Renault Group a înregistrat un volum de 2,69 milioane de autovehicule vândute în 2021, în scădere cu 4,5% față de 2020, dintre care 1,42 de milioane de vehicule au fost vândute în Europa, piața principală a grupului, piață pe care scăderea a fost mai accentuată (-6,2%). Marca Renault a totalizat 1,69 milioane de autovehicule la nivel global, în scădere cu 5,3%, în timp ce marca Dacia a crescut la 537.095 unități vândute, cu 3,1% mai multe față de 2020. Lada, a treia ca importanță în portofoliul grupului, a crescut cu numai 0,3%, la un total de 385.208 unități vândute.