Mazda CX-80 a primit doar două stele GreenNCAP la testele de emisii, iar CX-30 a primit două stele și jumătate. Ambele modele au fost echipate cu motoare pe combustie mild-hybrid, respectiv CX-80 cu un motor diesel, iar CX-39 cu motor pe benzină. Rezultatele slabe au fost influențate de scorurile obținute la emisiile de CO2, la emisiile de particule și la unele teste privind particulele de abraziune.
Mazda CX-30 testat a fost E-Skyactiv G140 FWD Automatic, iar scorul primit a fost de 44 din 100 puncte, cu un consum mediu de 6,1 litri/100 km și 8,6 litri pe autostradă, respectiv un vârf de 10,6 litri în mediu urban și 8,8 litri/100 km regim mixt, la temperaturi scăzute.
Testul standard WLTP a arătat un consum de 6,6 litri/100 km, considerat slab de GreenNCAP pentru un motor mild-hybrid. Emisiile de CO2 calculate în testul standard WLTP au fost de 148,2 grame/km, cu un vârf de 195,1 grame pe autostradă.

Modelul mai mare, CX-80, a obținut scoruri și mai slabe, cu doar 0,4 puncte la testele pentru gaze de seră (CO2) și 3,3 puncte la eficiență energetică, în special din cauza greutății sale, care contribuie la emisiile ridicate, la nivelul mare de particule și la un consum considerat rezonabil și mai eficient decât unul pe benzină.
Consumul testat în regim WLTP a fost de 5,8 litri/100 km, cu 8,2 litri pe autostradă, respectiv 151,2 grame emisii CO2/km în standard WLTP și 217,2 grame pe autostradă. Consumul mediu testat a fost de 6,1 litri/100 km, cu un maxim de 9,4 litri în regim urban pe vreme rece. Scorul total a fost de 34 din 100.
Dintre cele 12 mașini testate în ultima sesiune GreenNCAP, cele două Mazda au avut cele mai slabe scoruri și singurele sub 50.

Performerele din aceste teste au fost Mini Cooper E și Fiat 600 E, ambele mașini electrice, care au primit scoruri specifice mașinilor cu zero emisii, respectiv 97% și 96%, bazate pe testele privind emisiile pe întreg ciclul de viață, pe consumul de energie și pe alte teste de poluare.
Până acum, Dacia Spring rămâne mașina cu cel mai mare scor GreenNCAP din istorie, cu 99%.
În același pachete de teste s-a aflat și Volvo EX30, care este prima mașină electrică ce obține sub 90% la scorul general, astfel încât este și prima mașină electrică ce nu primește 5 stele, ci doar 4,5, în special din cauza consumului mare de energie în anumite condiții. În sezonul rece, în mediu urban, mașina a consumat aproape 30 kWh/100 km, cu o valoare de 26,1 kWh în regim mixt.
Un scor destul de bun a mai obținut și Citroen e-C3, cu 91%, departe însă de rezultatele Spring și cele ale lui Mini și Fiat.

În rândul motoarelor cu combustie și hibrid, Hyundai i20 cu motor pe benzină a primit un surprinzător scor de 3 stele și jumătate, datorită performanțelor motorului de numai un litru, care a consumat 6,3 litri în regim mixt și 8,5 litri în urban la temperaturi scăzute.
La mică distanță, cu 59 de puncte, s-a aflat și scorul lui BMW Serie 1, cu motor de asemenea pe benzină.
Reamintim că evaluarea ciclului de viață pentru un vehicul ia în considerare extracția materiilor prime, producția, fabricarea bateriilor, distribuția, emisiile directe de la țevile de eșapament, furnizarea energiei de propulsie consumate în timpul funcționării, întreținerea de rutină și, în final, impactul reciclării și eliminării la sfârșitul ciclului de viață.

Pentru a permite o comparație generală între mașini, analiza presupune o durată de viață a vehiculului de 16 ani și un kilometraj estimat de 240.000 km, utilizând în același timp previziunile actuale privind schimbarea mixului energetic mediu al celor 27 de state membre ale UE.
Testele Green NCAP arată cum se comportă o mașină din punct de vedere al emisiilor și consumului de carburant, în diferite situații și scenarii, permițând totodată comparații între diferite automobile.
Vehicul/rating/Scor
- BMW 1 Series 3 59%
- Citroën ë-C3 5 91%
- FIAT 600e 5 96%
- Hyundai i20 3½ 60%
- Kia EV9 3 56%
- MAZDA CX-30 2½ 44%
- MAZDA CX-80 2 34%
- Mercedes-EQ EQE 350+ 4 70%
- Mini Cooper E 5 97%
- Renault Rafale 3 57%
- Volvo EX30 4½ 89%
- VW Passat (2024) 3 55%