Stella Li, vicepreședinta BYD și cea care coordonează direct afacerile constructorului chinez pe piața din Europa, este nemulțumită de introducerea noilor taxe vamale în Europa, dar spune că acest obstacol va fi depășit prin producția locală.
BYD nu se va împiedica de noile tarife vamale introduse de Uniunea Europeană pentru automobilele electrice produse în China și își va continua planul strategic de extindere, potrivit declarațiilor făcute de Stella Li, vicepreședinte BYD și responsabilă cu piața europeană. „Vom produce în Europa. Tarifele reprezintă o provocare pe termen scurt pentru noi, dar pe termen lung lucrăm la o soluție”, spune șefa BYD, într-un interviu realizat de Automobilwoche.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ea este nemulțumită de introducerea taxelor vamale majorate și spune că decizia „nu este corectă pentru clienții europeni”. „În cele din urmă plătește consumatorul, de aceea nu este corectă, pentru că le limitează accesul la mașini electrice de înaltă performanță, ceea ce este rău”.
Vicepreședinta BYD confirmă faptul că investiția din Ungaria va fi finalizată anul viitor și va începe să producă automobile pentru piața europeană. Ea nu a dat detalii despre modelul fabricat în Ungaria, dar a spus că vor fi preponderent mașini cu propulsie electrică.
Pentru o a doua uzină în regiune, Stella Li spune că este luată în calcul Turcia, dar încă se lucrează la detalii, iar producția ar putea fi pornită în 2026. Pe de altă parte, ea a spus că este deschisă la posibile discuții pentru achiziția unei fabrici de la alți producători, dar nu a inițiat astfel de discuții până în prezent.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ford Otosan a produs deja, la Craiova, 60.000 de mașini Courier. Chiar dacă Puma a scăzut, creșterea de producție a uzinei va depăși 25% în 2024Pe de altă parte, ea a spus că decizia de cumpărare a distribuitorul Hedin, pentru piața din Germania și alte piețe din regiune face parte din strategia companiei. „Trebuie să luăm mai mult control asupra vânzărilor și distribuției”. Ea mai spune că rezultatul din Europa de până acum îi neumulțumește și noile schimbări de strategie s-ar putea vedea în „următoarele câteva luni”.
Stella Li spune despre clienții europeni că „sunt conservatori” și în acest moment „pe piață este un moment de multă confuzie”, referindu-se la faptul că unii clienți de electrice se gândesc să se întoarcă la mașinile termice. „Încrederea va crește lent, dar vor avea încredere în noi, pentru că avem tehnologie de ultimă oră”.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Bucureștiul are un nou bulevard, primul construit de la zero după 1989. Cum aratăStella Li lucrează în cadrul BYD de aproape 30 de ani și a coordonat deschiderea primelor birouri de reprezentare ale companiei din Europa și din SUA. Conduce activitatea BYD în SUA încă din 2010 și a coordonat startul producției pentru autobuze și camioane ale companiei din această țară. Din acest an, coordonează afacerile BYD din Europa. Stella Li este considerată a doua persoană ca putere de decizie în cadrul BYD.