Șeful Mercedes-Benz: Costurile vehiculelor electrice vor rămâne mai ridicate decât ale celor cu combustie, în viitorul previzibil

Șeful Mercedes-Benz: Costurile vehiculelor electrice vor rămâne mai ridicate decât ale celor cu combustie, în viitorul previzibil
Profit.ro
Profit.ro
scris 4 sep 2023

Costurile variabile pentru producția de vehicule electrice vor rămâne mai mari în comparație cu modelele cu motoare cu ardere internă, în viitorul previzibil, a declarat directorul general al Mercedes-Benz, adăugând că acest lucru va continua să alimenteze concurența intensă, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Comentariile lui Ola Kaellenius vin în momentul în care Mercedes-Benz a dezvăluit mai multe detalii despre cea mai nouă arhitectură a sa de vehicul electric, sedanul electric compact CLA, care va fi lansat anul viitor și va viza o autonomie de rulare cu 30% până la 35% mai mare, scrie News.ro.

VIDEO PROFIT NEWS TV Energie cu Profit – Dana Dărăban, ACUE: Sectorul energetic e deja suprareglementat și supraimpozitat, încă o taxă ar fi total nepotrivită CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Energie cu Profit – Dana Dărăban, ACUE: Sectorul energetic e deja suprareglementat și supraimpozitat, încă o taxă ar fi total nepotrivită

"Costurile variabile pentru o mașină electrică sunt mai mari. Așa va rămâne în viitorul previzibil", a spus Kaellenius jurnaliștilor la Salonul auto IAA din München, adăugând că costurile mai mari nu ar putea fi transferate clienților pe o bază similară.

Costurile variabile care măresc prețul producției de vehicule electrice includ materiile prime pentru baterii, dezvoltarea de software și prețurile electricității.

Kaellenius a spus că acesta este motivul pentru care grupul lucrează pentru a optimiza costurile fixe și alocarea resurselor pentru a atinge aceeași profitabilitate cu mașinile electrice ca și cu motoarele cu ardere internă.

Noul CLA vizează o utilizare a puterii de 12 kilowați-oră la 100 de kilometri și o autonomie de 750 de km, în comparație cu 17 până la 18 kWh la 100 de km într-un SUV compact EQA 350, modelul Mercedes oferit astăzi.

Întrebat cât de mult a redus noua clasă CLA costurile față de generația anterioară, Markus Schaefer, director pentru tehnologie al Mercedes-Benz, a spus că se îndreaptă către un nivel de reducere a costurilor cu 50%.

NASA sugerează că un zbor New York – Londra ar putea dura în viitor doar 90 de minute CITEȘTE ȘI NASA sugerează că un zbor New York – Londra ar putea dura în viitor doar 90 de minute

Bateriile pentru CLA vor fi produse de furnizorul cheie CATL și ACC, la care Mercedes deține o treime.

CLA, care va intra în producție anul viitor și va ajunge pe piață din 2025, este o încercare de a reduce complexitatea dezvoltării modelelor, care a crescut semnificativ în ultimii ani, a spus Schaefer.

Mercedes-Benz va oferi versiuni hibride și integral electrice, nefiind planificate versiuni diesel.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes-benz
vehicule electrice