Șeful Opel și al Stellantis Europa critică Euro 7 și concurența mărcilor chineze

Șeful Opel și al Stellantis Europa critică Euro 7 și concurența mărcilor chineze
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 mar 2023

Uwe Hochschurtz, cel care a preluat conducerea Opel în 2021, după plecarea lui Michael Lohscheller, și a fost numit șef peste întreaga activitate Stellantis din Europa, în 2022, susține că mărcile chineze reprezintă o concurență neloială pentru mărcile europene, în acest moment, iar normele Euro 7 vor amplifica această inegalitate, dacă vor fi introduse în 2025. Hochschurtz spune într-un interviu acordat Autoobilwoche că marca Opel este profitabilă, după două decenii de pierderi, chiar dacă vânzările au scăzut în ultimii ani.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Șeful Stellantis Europa, Uwe Hochgeschurtz, CEo al mărcii Opel/Vauxhall, este nemulțumit de avansul pe care l-au luat automobilele din China, care vin pe piața din Europa cu avantaje oferite de țara de origine, avantaje pe care mărcile europene nu le au când exportă în China. „În Europa trebuie să te gândești cum să faci față Chinei.

FOTO Mercedes începe noua investiție majoră din România CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes începe noua investiție majoră din România

China are condiții de intrare pe piață mai bune decât dacă am exporta mașini acolo. În plus, Uniunea Europeană ne împovărează cu cerințe pe care producătorii chinezi nu trebuie să le îndeplinească deoarece importă doar mașini electrice în Europa.

Complet inutil, ni se impune o altă povară cu Euro 7 și se întinde covorul roșu pentru producătorii chinezi. Acestea sunt condiții inechitabile”, spune Hochgeschurtz, care susține că europenii din clasa de mijloc nu vor putea ține pasul cu prețurile mașinilor electrice, care sunt mai scumpe cu 10 – 15.000 de euro față de cele cu motoare termice din același segment.

El spune că industria auto din Europa va avea de suferit dacă nu se iau măsuri, una dintre consecințe urmând să fie reducerea de locuri de muncă. „Nu ne mai împovărați cu Euro 7, deoarece acest regulament nu ajută la îmbunătățirea calității aerului și va crește emisiile de CO2 și costul de fabricație a vehiculelor”, transmite șeful Stellantis Europa oficialilor europeni.

FOTO Dealeri surprinși - VW scumpește toate mașinile cu motoare cu combustie. La ce prețuri se ajunge CITEȘTE ȘI FOTO Dealeri surprinși - VW scumpește toate mașinile cu motoare cu combustie. La ce prețuri se ajunge

Referitor la performanțele mărcii Opel, pe care o conduce de aproape doi ani, Uwe Hohgeschurtz spune că este profitabilă, după pierderile prelungite din era GM. „Carnetele de comenzi sunt pline. Opel a înregistrat o pierdere timp de aproape două decenii până în 2017, dar acum este profitabilă în mod durabil.

Corsa este cea mai de succes mașină mică din Germania. Noua Astra merge extrem de bine. Mokka este, de asemenea, foarte popular”. De asemenea, șeful Opel a dezvăluit că marca germană va pregăti un înlocuitor pentru Insignia, în clasa medie.

Dar, în același timp, confirmă faptul că Opel va deveni, în 2028, un producător exclusiv de automobile electrice și spune că este îngrijorat de faptul că UE nu investește în infrastructura electrică, deși a impus măsuri stricte în această direcție.

„Dacă Europa și-a stabilit un obiectiv climatic, atunci trebuie să existe și un plan. Atunci asta înseamnă că promovez mașinile electrice, mă bazez pe energii regenerabile, am înființat o rețea de încărcare. Nu pot să mă angajez să îndeplinesc obiective, dar nu pot face nimic decât să ameninț cu interdicții. Unde sunt stimulentele la zi care reduc costurile pe durata de viață sub cele ale unui motor cu combustie? Unde sunt energiile regenerabile, rețeaua de încărcare? Infrastructura este responsabilitatea statului”.

viewscnt
Afla mai multe despre
opel
stellantis
uwe hochgeschurtz
mașini china