Șeful Renault mai are de recuperat din pierderile înregistrate de companie, dar pregătește „cel mai bun portofoliu din istorie”

Șeful Renault mai are de recuperat din pierderile înregistrate de companie, dar pregătește „cel mai bun portofoliu din istorie”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 nov 2021

Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, susține că mai trebuie să reducă din costurile companiei, prin reducerea structurii organizaționale, pentru a-și atinge țintele, inclusiv cele de lansare a celei mai bune game de produse, în 2023.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault a fost la un pas să devanseze cu un an termenul de reducere a costurilor fixe cu 2 miliarde de euro, o țintă fixată de șefii anteriori ai companiei, pentru finalul lui 2022. Luca de Meo, noul CEO al Renault, a preluat acest plan și l-a transformat într-o nouă strategie, care prevede reduceri de până la 3 miliarde euro, până în 2025.

Prezent la o conferință organizată de Automobilwoche, Luca de Meo a spus că mai are de recuperat din pierderea de 8 miliarde de euro, pe care compania a generat-o în prima jumătate de an din 2020, în plină pandemie.

„Pierdeam 35 – 40 de milioane pe zi”, a spus De Meo, care a amintit că are nevoie ca grupul să fie într-o stare foarte bună pentru a putea investi în transformarea companiei.

Luca de Meo a oferit noi detalii privind gama pe care o pregătește în următorii doi ani. „Din 2023, Renault va avea probabil cel mai bun portofoliu de modele in istorie. În 2022 vor veni noul Megane electric, în 2023 succesorul SUV-ului compact Kadjar și probabil noul R5 complet electric. Electricul R4 este deja în faza de design”, a spus De Meo. El s-a plâns publicului că „Renault este probabil cea mai subevaluată companie din industria auto”.

Renault a anunțat la finalul lunii octombrie scăderi importante ale vânzărilor în trimestrul al treilea al anului, cu efecte vizibile asupra veniturilor. Compania nu a publicat și date privind profitul realizat în această perioadă. După trei trimestre, companie înregistrează o creștere a cifrei de afaceri cu 12 procente. Criza de semiconductori a adus o pierdere de circa 500.000 de mașini grupului francez, care deține și marca Dacia.

Luca de Meo a mai spus în cadrul conferinței că se așteaptă ca, în următorii 10 ani, circa 20 – 30 de procente din venituri să provină din surse neconvenționale. Unitatea Mobilize, nou înființată, care se ocupă cu servicii de mobilitate, ar trebui să genereze 20% din cifra de afaceri până în 2030.

Cele mai vândute mașini electrice din România. Dacia Spring a animat piața, dar VW rămâne deocamdată lider CITEȘTE ȘI Cele mai vândute mașini electrice din România. Dacia Spring a animat piața, dar VW rămâne deocamdată lider

Noul șef al grupului Renault a mai amintit că în primele șase săptămâni de la sosirea sa în companie a fost nevoit să schimbe complet strategia, fiind reorientată afacerea de la țintele de volum, la cele de profit. El a aprobat mai bine de 10 proiecte care erau în stand-by. „Ceea ce dura patru ani înainte, noi am făcut în 10 luni”, mai amintește Luca de Meo, care a constituit în 2020 un grup de lucru, format din cele mai puternice nume din cadrul companiei, acesta fiind desemnat să lucreze la planul Renaulution.

De Meo spune că mai există potențial pentru companie, dar situația este una dificilă, din cauza necesității de tăiere a costurilor nenecesare.

Luca de Meo i-a surprins pe cei prezenți la evenimentul derulat în Germania cu poziția sa referitoare la noile schimbări legislative care afectează industria auto. El a spus că este mulțumit de Green Deal, pentru că îi plac schimbările, contrastând astfel cu ceilalți reprezentanți ai industriei auto, care au criticat viteza cu care autoritățile europene au decis impunerea de restricții în domeniul emisiilor. Șeful Renault Group vede, dincolo de dificultățile pe care le aduce noua reglementare europeană, și o serie de oportunități de afaceri pe care va încerca să le folosească. De Meo este de părere că Green Deal aduce pentru prima dată o politică industrială uniformă în Europa, în industria auto. În același timp, șeful Renault a făcut apel pentru o „neutralitatea” în fața problemelor tehnice. „Soluțiile tehnice trebuie dezvoltate de ingineri, nu de politicieni”, a mai spus De Meo.

viewscnt
Afla mai multe despre
luca de meo
group renault
dacia
șeful dacia
pierderi renault