Sindicatele Opel au acceptat transferul a 2.000 de angajați de la centrul Russelsheim la firma privată Segula

Sindicatele Opel au acceptat transferul a 2.000 de angajați de la centrul Russelsheim la firma privată Segula
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 mar 2019

Sindicatele Opel au acceptat, după îndelungi negocieri, care au început anul trecut cu proteste, transferul a 2.000 de angajați de la centrul de inginerie din Russelsheim, într-o companie externă, Segula.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Subiectul centrului de inginerie Opel din Russelsheim pare să-și fi găsit rezolvarea, după ce sindicatele Opel au anunțat că au acceptat planul de transfer propus de PSA Group. Scandalul a izbucnit în 2018, când angajații din centru au protestat din cauza zvonurilor privind închiderea centrului și transferarea angajaților prin externalizarea serviciilor. Cei de la PSA au liniștit spiritele, anunțând că intenția companiei este cea de reducerea a cheltuielilor și transformarea pierderilor în profit. Alternativa era de închidere a centrului, lucru care nu ar fi fost în avantajul angajaților.

În cele din urmă, propunerea PSA a fost de preluare a unei bune părți din activitate de compania Segula, care ar urma să lucreze atât pentru Opel/PSA, cât și pentru alți clienți. Toți cei 6.440 de angajați de la Russelsheim au primit opțiuni de pensionare anticipată sau de plecare voluntară contra pachete salariale de despăgubire. La finalul procesului, din cei care nu vor alege să plece, 2.000 de persoane vor fi angajate de Segula, care s-a angajat să îi păstreze cel puțin patru ani.

PSA Group a decis că centrul de inginerie din Russelsheim - cândva centru de Cercetare și Dezvoltare al General Motors Europe, locul în care au fost dezvoltate multe din modelele GM de peste ocean - devine un centru de cost foarte mare, din cauza transferului modelelor Opel pe platforme Peugeot - Citroen. Activitatea care va fi menținută vizează dezvoltarea de modele pentru piața americană, în care centrul are competențe, dezvoltarea de mașini propulsate cu fuel-cell, vehicule comerciale, precum și de motoare pe benzină de nouă generație.

FOTO Dacia Duster electric, surprins în teste. Ce se află cu adevărat sub caroseria modificată CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Duster electric, surprins în teste. Ce se află cu adevărat sub caroseria modificată

De la preluarea Opel/Vauxhall, PSA a reușit să desființeze circa 6.000 de locuri de muncă la cele două mărci, prin pensionări anticipate și plecări voluntare.

După primul an de funcționare în portofoliul PSA Group, Opel a înregistrat în premieră un profit de 859 milioane de euro și o marjă a profitului de 4,7%, după ani buni în care a înregistrat pierderi uriașe fiind în proprietatea General Motors.

Segula este o companie înființată în anul 2000, specializată în industriile auto, aerospațială, energie, navală, cale ferată, petrol și carburanți. Compania are peste 12.000 de angajați în toate unitățile la nivel global, sectorul auto având o pondere de 55%.

viewscnt
Afla mai multe despre
opel
psa
russelsheim
sindicate opel
segula