Stellantis a anunțat că a reușit să-și majoreze veniturile nete în primele trei luni ale acestui an, odată cu creșterea vânzărilor grupului, după ce anul 2022 fusese marcat de profituri record, dar de scăderi ale vânzărilor pe fondul crizei de semiconductori.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Vânzările de autovehicule ale mărcilor grupului Stellantis par a fi intrat într-un ritm normal, neafectate de criza de semicondutori. Compania a anunțat că stocurile „au revenit la niveluri normale”, respectiv 1,3 milioane de vehicule, inclusiv cele ale dealerilor, în timp ce livrările consolidate au crescut cu 7%, la 1,47 milioane de unități, „în special datorită îmbunătățirii în satisfacerea comenzilor de semiconductori”, comparativ cu trimestrul 1 din 2022.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un bărbat a dirijat circulația într-o intersecție foarte aglomerată din Constanța. Ce spune PolițiaVeniturile nete raportate de companie a fost, în intervalul ianuarie – martie, de 47,2 miliarde euro, cu circa șase miliarde mai mari decât cele din urmă cu un an. Rezultatul este justificat și de „prețuri nete puternice”. În America de Nord, veniturile nete au crescut cu 2 miliarde euro, iar vânzările cu 6 procente, în Europa creșterea veniturilor a fost de 10%, iar a vânzărilor, de 6%, iar în China, vânzările proprii au crescut cu 4%, cu o scădere a cifrelor din joint-venture, respectiv o creștere a veniturilor de 5 procente. Marca de lux Maserati și-a dublat vânzărie, la 8.400 de unități, având o majorare de 65% a veniturilor.
„Stellantis începe 2023 cu un impuls foarte bun, reflectând excelentul său an 2022. Înregistrăm astfel volume de vânzări și venituri nete crescute în toate segmentele noastre de afaceri. Prezența noastră globală și portofoliul diversificat de produse ne vor permite să continuăm să oferim performanțe financiare puternice pe tot parcursul anului. Vom adăuga nouă vehicule electrice noi (BEV) la oferta noastră de produse până la sfârșitul anului 2023, continuând eforturile noastre de a oferi o mobilitate curată, sigură și accesibilă tuturor”, a declarat Richard Palmer, care se pregătește să părărsească poziția de CFO, la 30 iunie.
Stellantis a înregistrat un avans și mai puternic pe segmentul de vehicule electrice, cu 22%, la un volum total de 73.000 de vehicule, respectiv 137.000 vehicule electrificate în total (inclusiv hibride), cu 25% peste nivelul din 2022.
CITEȘTE ȘI Dacia sparge barierele pe piața din Franța, cu o nouă creștere-record. Spring, cea mai vândută electrică în 2023Stellantis a încheiat anul 2022 cu profit record, 16,8 miliarde euro, cu 26% mai mare decât cel din anul 2021. Veniturile companiei au fost de asemenea mai mari cu 18%. Performanța Stellantis a fost obținută pe fondul unei scăderi ușoare, cu 2%, a livrărilor, la 6 milioane de unități.
Pentru 2023, Stellantis a confirmat țintele anterioare, cu o marjă operațională cu două cifre și creșteri ușoare ale vânzărilor pe toate piețele.