Tesla a continuat să crească în Europa, pe fondul scăderilor masive ale piețelor auto

Tesla a continuat să crească în Europa, pe fondul scăderilor masive ale piețelor auto
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 apr 2020

Tesla este una dintre puținele mărci care nu au suferit scăderi în perioada în care industria auto a fost aproape blocată în Europa, așa cum s-a întâmplat, de altfel, cu vânzările de vehicule electrice. Statisticile privind înmatriculările din cele mai mari piețe europene arată că pe două dintre cele cinci mari piețe Tesla a crescut, iar pe celelalte scăderea a fost mult mai mică decât piața în ansamblul ei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vânzările de Tesla în Franța au crescut cu 26% în luna martie, la 1.580 de unități, în condițiile în care piața a scăzut cu 72%. De altfel, și alte modele electrice au crescut pe această piață, segementul electric având 145% creștere după primul trimestru. De la începutul anului, Tesla Model 3, principalul vector de creștere al mărcii în Europa, a înmatriculat 2.534 de unități în Franța.

De asemenea, în Italia, Tesla a crescut cu 58%, la 424 unități, pe o piață care a scăzut cu 85%, din cauza epidemiei de coronavirus.

În Marea Britanie, Tesla a avut o veritabilă explozie a înmatriculărilor, și pe fondul unei abordări mai relaxate a autorităților a epidemiei și restricțiilor de circulație a populației. În martie, marca americană de mașini electrice a înregistrat 4.966 unități, volum care a făcut ca Marea Britanie să devină cea mai mare piață a mărcii în Europa. Cea mai mare parte a vânzărilor a fost acoperită de Model 3, cu 4.718 unități.

În Germania, chiar dacă înmatriculările au fost afectate de restricțiile autorităților, Tesla a reușit să vândă 2.263 de mașini, o scădere mică, 4,4%, față de scăderea de aproape 40% a pieței germane.

ULTIMA ORĂ Primul semn de revenire a economiei locale. Dacia va redeschide producția CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Primul semn de revenire a economiei locale. Dacia va redeschide producția

Nu în ultimul rând, pe una dintre cele mai afectate piețe în această epidemiei, Spania, în care înmatriculările s-au prăbușit cu 70%, Tesla a înregistrat o scădere de numai 37%, cea mai bună performanță a unei mărci auto în martie, cu 260 de unități înmatriculate.

În aceste condiții, Tesla și-a îmbunătățit radical cota de piață pe toate aceste piețe și, pe ansamblu, în Europa. Unul dintre motivele acestei evoluții este și faptul că Tesla nu se bazează pe o rețea de dealeri, cu showroom, așa cum se întâmplă în cazul mărcilor tradiționale. Faptul că clienții își pot comanda mașina direct online, a contat foarte mult. Pe unele piețe, Tesla decis să livreze mașinile comandate direct în fața casei clientului. În celelalte piețe, sistemul de livrare „touchless”, care permite ridicarea vehiculului din parcare cu ajutorul telefonului, similar cu mașinile din rețelele de car-sharing, a încurajat clienții să nu renunțe la achiziție. Clienții găsesc hârtiile ce trebuie semnate în acest caz chiar în mașină, apoi le depun într-o cutie poștală special creată.

La polul opus se găsesc piețele nordice, pe care Tesla înregistra în mod tradițional deja vânzări bune, dar care au fost afectate de decizii politice de reducere a subvențiilor sau bonificațiilor de impozitare și care acum se confruntă cu o scădere a înmatriculărilor Tesla.

În acest moment, analiștii sunt îngrijorați de faptul că Tesla ar putea să nu-și poată onora cererile din Europa, din cauza opririi producției la uzina din SUA, în contextul epidemiei de coronavirus.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
vanzari tesla
inmatriculari tesla europa
piata auto