Toyota a raportat rezultate uimitoare pentru trimestrul 4 și estimează un profit operațional record pentru anul fiscal 2021

Toyota a raportat rezultate uimitoare pentru trimestrul 4 și estimează un profit operațional record pentru anul fiscal 2021
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 feb 2021

Toyota a avut un an foarte bun, în 2020, care-i aduce, după revenirea pe prima poziție în clasamentul constructorilor auto, la nivel global, și o revenire în forță a profitului, după criza produsă de pandemie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți CITEȘTE ȘI eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți

Toyota, care și-a recâștigat titlul de cel mai mare constructor de automobile din lume, a raportat rezultatele financiare pentru ultimul trimestru din 2020 și pentru întreg anul, înregistrând o creștere abruptă a profitului operațional, pe ultimele patru luni ale anului trecut. Japonezii au reușit să obțină un profit de 987,9 miliarde yeni (circa 9 miliarde euro), mai mare cu 54% față de cele 640,1 miliarde yeni din 2019. Veniturile nete au fost de 838,7 miliarde yeni (aproape 8 miliarde euro), în creștere cu 50% față de anul anterior.

Interviu: Ren Zhengfei după ceremonia de deschidere a Laboratorului de Inovație Minieră Inteligentă din Taiyuan CITEȘTE ȘI Interviu: Ren Zhengfei după ceremonia de deschidere a Laboratorului de Inovație Minieră Inteligentă din Taiyuan

Este uimitor cum conducerea executivă a reușit să atingă aceste cifre în anul în care întreaga industrie auto s-a confruntat cu probleme multiple, începând cu oprirea producției din cauza pandemiei și terminând cu cursa contra cronometru pentru atingerea țintelor de emisii în Europa și cu necesitatea investițiilor în propulsia electrică și electrificată.

INTERVIU Andrei Săvescu, despre premium în business CITEȘTE ȘI INTERVIU Andrei Săvescu, despre premium în business

După trei trimestre din anul fiscal 2021, veniturile Toyota au scăzut cu 15% , la 19.525 miliarde yeni, iar profitul operațional a scăzut cu 26%, la 1.507 miliarde yeni. Profitul net a scăzut și el cu 15,3%, la 1.498 miliarde yeni. Vânzările pentru cele nouă luni din anul fiscal 2021 s-au ridicat la 5,43 milioane de unități, o scădere de 20% față de anul anterior. Una dintre performanțe este cea din Europa, unde Toyota a livrat 679.000 de autovehicule, un volum cu numai 12,6% mai mic decât în anul anterior, la jumătate din declinul pieței.

Pentru finalul anului fiscal, la 31 martie 2021, Toyota estimează că va obține un profit operațional record, de 2.000 de miliarde de yeni (circa 19 miliarde de euro), cu mult peste cele 1.300 de miliarde yeni raportați pentru anul anterior.

Dacia Bigster - unul din cele 7 modele ale proiectului P13X, între care și noul Duster, Lada Niva și un SUV Renault. „Le vom spune celor de la Dacia că nu pot merge în segmentul D, vor trebui să aștepte!” CITEȘTE ȘI Dacia Bigster - unul din cele 7 modele ale proiectului P13X, între care și noul Duster, Lada Niva și un SUV Renault. „Le vom spune celor de la Dacia că nu pot merge în segmentul D, vor trebui să aștepte!”

Vânzările au fost singurele afectate vizibil de pandemie, volumul estimat pentru anul fiscal fiind de 9,73 milioane, cu peste 300.000 de unități în plus față de estimările inițiale și cu mai puțin de 1 milion de unități în minus față de anul fiscal anterior.

Succesul Toyota din 2020 se datorează, în special, lansărilor pe bandă rulantă de automobile propulsate de motorizări hibrid, atât de căutate pe aproape toate piețele lumii dar în special în Europa.

Vodafone Kids Ski Challenge, Azuga, 12-13 Februarie 2021. Copiii noștri au nevoie de sport, aer liber si competiție CITEȘTE ȘI Vodafone Kids Ski Challenge, Azuga, 12-13 Februarie 2021. Copiii noștri au nevoie de sport, aer liber si competiție

Mai mult decât atât, șefii companiei au spus că nu se așteaptă că renumita deja criză a semiconductorilor să-i afecteze producția, așa cum s-a întâmplat pentru aproape toți producătorii auto, inclusiv pentru rivalii japonezi Nissan sau Honda. Directorul financiar Kenta Kon a declarat că reprezintă un risc această criză, dar pe termen scurt nu există un impact asupra producției din uzinele Toyota.

Toyota a anunțat anterior că vânzările sale din anul calendaristic 2020 au scăzut cu 10,5%, la un volum de 9,52 milioane de unități, cifre care includ și Daihatsu și Hino. Cifrele reprezintă o scădere de 11,3% în raport cu anul 2019, dar readuc Toyota pe primul loc în clasmentul global al constructorilor, depășind Volkswagen Group, care a raportat 9,31 milioane de unități pentru toate brandurile sale, cu un declin mai mare decât al japonezilor, 15%.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
rezultate toyota
profit toyota
vanzari toyota