Toyota Mirai - testată de europarlamentari pentru promovarea propulsiei cu hidrogen

Toyota Mirai - testată de europarlamentari pentru promovarea propulsiei cu hidrogen
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 mar 2020

Parlamentul European a primit un exemplar de Toyota Mirai, din partea companiei japoneze, pentru a testa modul în care funcționează propulsia cu hidrogen, prin intermediul tehnologiei fuel-cell.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Parlamentarii europeni au la dispoziție două săptămâni, între 2 și 16 martie, un automobil Toyta Mirai, cel mai performant vehicul de serie cu propulsie fuel-cell. Potrivit reprezentanților Toyota, mașina este disponibilă pentru test în Bruxelles, dar și pe traseul Bruxelles-Strasbourg, iar scopul acțiunii este acela de a promova tehnologiile cu hidrogen pe piețele europene.

Deși probabil că va fi tentant pentru parlamentari să conducă mașina, ei vor avea ocazia doar să fie pasageri, mașina având propriul șofer. Europarlamentarii doresc să susțină apelul pentru emisii zero și pentru crearea unei infrastructuri alternative de alimentare. Spre deosebire de vehiculele electrice cu baterii Li-Ion, care pot fi încărcate chiar și la o priză obișnuită, vehiculele electirce cu celule de tip fuel-cell au nevoie de hidrogen, care este încărcat în rezervorul mașinii de la stații speciale. Acesta este cel mai mare inconvenient al acestei tehnologii, care ar putea să devină însă populară, datorită capacității mari de stocare a energiei, cu efecte substanțiale asupra autonomiei vehiculelor.

Toyota este unul dintre constructorii care au investit serios în dezvoltarea propulsiei fuel-cell, fiind prezentată deja a doua generație a modelului Mirai. Compania susține că interesul în privința hidrogenului a crescut deoarece s-a dovedit că are potențial să contribuie la reducerea emisiilor de CO2 în transporturi și în alte sectoare în care electrificarea simplă nu are efecte.

Modelul Toyota Mirai de la Bruxelleas va fi alimentat la stația Air Liquid’s Hydrogen din centrul Toyota din Zaventem ți de la rețeaua H2Mobility Germany, pentru drumurile în Strassbourg.

Scădere drastică a producției Duster, pentru a doua lună consecutiv, din cauza vânzărilor slabe CITEȘTE ȘI Scădere drastică a producției Duster, pentru a doua lună consecutiv, din cauza vânzărilor slabe

„Este de o importanță mare pentru noi ca această tehnologie să poată fi experimentată de cât mai mulți oameni posibil. Pentru aceasta, suntem mândri să aducem o Toyota Mirai în flota Parlamentului European”, a declarat Didier Stevens, Senior Manager pentru Afaceri Europene și Guvernamentale al Toyota Motor Europe.

Reprezentanții Toyota au afirmat, anterior, că mașinile alimentate cu pile electrice cu hidrogen, cunoscute și sub numele de fuel cell, vor ajunge să aibă un preț similar cu cel al hibirdelor, în următorii 10 ani, adică „de la a treia generație a fuel-cell”.

Compania japoneză are cele mai scăzute emisii de CO2 din Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota mirai
noua generatie mirai
masini cu hidrogen
fuel cell
pret mirai