Toyota recheamă în service primul său SUV electric, la mai puțin de două luni de la lansare

Toyota recheamă în service primul său SUV electric, la mai puțin de două luni de la lansare
scris joi, 23:00

Constructorul auto japonez Toyota Motor Corp a anunțat că va rechema în service 2.700 dintre primele sale vehicule electrice produse în masă, din cauza riscului ca roata automobilului să se desprindă, transmite Reuters.

Cel mai mare producător auto mondial, în funcție de numărul de autovehicule vândute, a trimis o cerere Ministerului japonez al Transporturilor cu privire la rechemarea în service a modelului bZ4X, primul său SUV full electric. Din cele 2.700 de vehicule afectate de această rechemare, 2.200 erau destinate să ajungă în Europa, 260 în SUA, 20 în Canada și 110 în Japonia, a precizat constructorul auto, scrie Agerpres.

CONFERINȚA NEWS.RO Cristian Nacu, IFC: Ne dorim pentru perioada care urmează să investim mult mai mult în proiecte de infrastructură. Investițiile în infrastructură au fost cerute insistent de toții partenerii noștri de dialog CITEȘTE ȘI CONFERINȚA NEWS.RO Cristian Nacu, IFC: Ne dorim pentru perioada care urmează să investim mult mai mult în proiecte de infrastructură. Investițiile în infrastructură au fost cerute insistent de toții partenerii noștri de dialog

Autoritatea pentru Siguranța Rutieră din Japonia a precizat că virajele strânse și frânarea bruscă ar putea duce la desprinderea unui prezon la roată, ceea ce ar crește riscul ca roata să se desprindă de vehicul. Autoritatea a precizat că până acum nu au fost raportat accidente care să fie provocate de acest defect, dar i-a sfătuit pe șoferi să nu mai utilizeze vehiculul până la efectuarea unei reparații permanente.

Această rechemare în service vine la mai puțin de două luni după ce Toyota, un jucător relativ nou pe piața vehiculelor electrice, a lansat bZ4X, primul său SUV electric, pe piața japoneză, deși doar ca opțiune de închiriere.

Toyota a fost criticată de unii investitori și ONG-uri de mediu pentru că nu a acționat suficient de rapid în vederea eliminării automobilelor cu motoare pe combustie internă și introducerii vehiculelor electrice. Constructorul japonez a răspuns acestor critici prin necesitatea de a oferi o gamă variată de sisteme de propulsie care să satisfacă dorințele unor diferite piețe și categorii de consumatori.

În plus, automobilele hibride echipate cu un motor pe benzină și unul electric sunt în continuare mult mai populare pe piața din Japonia decât vehiculele complet electrice, care anul trecut au reprezentat doar 1% din totalul autoturismelor de pasageri vândute în Japonia. Cu toate acestea, piața vehiculelor electrice este în creștere rapidă, iar producătorii străini, precum Tesla, fac progrese vizibile pe străzile din orașele japoneze. 

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
suv electric