ULTIMA ORĂ Primele informații despre Dacia Sandero electric

ULTIMA ORĂ Primele informații despre Dacia Sandero electric
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 iun 2023

Dacia a început deja să lucreze la viitoarea generație a modelului de clasă B Sandero, atât la design, cât și la soluțiile tehnice pe care le va adopta sub capotă, inclusiv la propulsia electrică. Denis le Vot, CEO al mărcii Dacia, a anunțat primele caracteristici ale primului automobil Dacia construit într-o uzină proprie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Chiar dacă mai sunt 4 – 5 ani până la momentul în care vom vedea următoarea generație a modelului Sandero, de la Dacia, constructorul a început deja să lucreze la noul model, așa cum se întâmplă în industria auto cu orice automobil.

VIDEO Mii de automobile electrice – lăsate să ruginească în China CITEȘTE ȘI VIDEO Mii de automobile electrice – lăsate să ruginească în China

Practic, cu aproximativ cinci ani înainte de lansare se dă startul la propunerile de design, încep să se contureze variantele de propulsie și inginerii încep să configureze viitoarea mașină.

Așa cum a declarat anterior pentru Profit.ro, Denis le Vot a confirmat pentru publicația britanică Autocar faptul că Sandero 4 va avea și motorizare electrică. Șeful mărcii Dacia a făcut însă de această dată câteva mărturisiri referitoare la trăsăturile primului model electric al Dacia care va fi construit într-o uzină a companiei.

După cum spune Denis le Vot, Sandero 4 va fi produs în Maroc și va fi în continuare la fel de accesibil cum este și generația actuală. Pentru varianta cu motor electric, pentru a putea menține diferența de preț față de concurență, Dacia a luat câteva decizii importante. Este vorba în primul rând de menținerea unei autonomii medii, apropiate de cea pe care o are Spring în acest moment.

Tranzacție - Delta Electronics din Taiwan cumpără și afacerile din România ale TB&C CITEȘTE ȘI Tranzacție - Delta Electronics din Taiwan cumpără și afacerile din România ale TB&C

„Vom merge spre o autonomie mai scurtă și pe timp de încărcare mai lung”, a spus le Vot, care a argumentat cu faptul că mașina trebuie să fie „ieftină pentru clienți”. Chiar și așa, Sandero va folosi platforma electrificată CMF-BEV, aceeași (într-o versiune simplificată) care va fi utilizată și pe viitorul Renault R5. O greutate redusă și o baterie mai mică sunt principalele metode prin care mașina va putea să asigure un preț redus și o autonomie rezonabilă.

„Dacă aș face Spring din nou, aș reduce bateria la jumătate”, a spus Denis le Vot, dezvăluind astfel propria viziune referitoare la automobilele electrice accesibile, pe care o va folosi la dezvoltarea lui Sandero.

El a mărturisit că Dacia Sandero electric „nu va avea o autonomie de 500 – 600 km și încărcare de 20 de minute”. Prin reducerea dimensiunii bateriei și inexistența unui charger rapid, de curent continuu, costurile de producție se reduc la rândul lor, astfel că Sandero EV ar putea să ajungă la prețuri mai mici decât cele cu care se vinde Spring astăzi. Acest lucru va fi absolut obligatoriu, având în vedere că VW și-a propus să lanseze un model de clasă B electric, la sub 25.000 de euro, și unul de clasă A, la maxim 20.000 de euro, iar Citroen, la rândul său, a anunțat deja un C3 electric de 25.000 de euro.

În privința designului, primele informații transmise de David Durand, șeful centrului de design al Dacia, subliniază că viitorul Sandero va prelua o serie de detalii de la conceptul Manifesto și se va deosebi radical de actuala generație. Mașina își va menține trăsăturile de crossover pe care le regăsim astăzi pe versiunea Stepway: o gardă la sol ridicată și elemente de protecție laterală.

Volkswagen se bate cu Tesla pe reduceri: discount de 4.500 de euro pentru mașinile electrice, în România CITEȘTE ȘI Volkswagen se bate cu Tesla pe reduceri: discount de 4.500 de euro pentru mașinile electrice, în România

Nu în ultimul rând, Dacia Sandero va primi și noi motorizări cu combustie, dar și un propulsor hibrid, asemănător cu cel de pe Jogger. Acestea vor putea fi vândute de Dacia până în 2035, ceea ce înseamnă că mașina va fi dispoibilă cu motoare termice, pe întreaga durată a vieții, chiar dacă motoarele vor avea emisii reduse de CO2 și de noxe, astfel încât să poată respecta și normele Euro 7, în cazul în care vor fi adoptate de Comisia Europeană. Informațiile arată că mașinile Dacia vor trece la motoare de 1.2 litri, în locul actualului propulsor de un litru, atât în versiune turbo, cât și în combinație cu GPL.

Dacia Sandero 4 va fi construit în Maroc, în uzina pe care Renault a alocat-o mărcii Dacia, în timp ce la Mioveni, în România, vor fi produse mașinile mari, SUV-urile Duster și Bigster, dar și viitoarele modele anunțate pentru 2026.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia sandero electric
dacia manifesto
dacia electrica