Vânzările și producția Nissan, în creștere, în pofida unei pierderi importante în China

Vânzările și producția Nissan, în creștere, în pofida unei pierderi importante în China
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 iun 2023

La doar o zi după anunțul privind numirea noului board, din care nu mai face parte COO-ul Ashwani Gupta, Nissan a anunțat rezultatele de vânzări și producție pentru luna mai, care mențin o scădere marginală pentru compania japoneză cu o creștere importantă în a cincea lună.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Vânzările Nissan au crescut în luna mai, cu aproape 19 procente, la un volum total de 274.545 unități, ca efect al revenirii producției la niveluri apropiate de cele de dinaintea crizei de semiconductori. Cea mai mare creștere a vânzărilor a fost, în mai, pe piața din Canada, cu 62,3%, cu un volum de 9.990 de vehicule, urmată de SUA, unde volumul a fost de aproape 10 ori mai mare, cu cele aproape 80.000 devehicule vândute, care au adus un avans de 48% față de mai 2022. În Europa, vânzările Nissan au fost de 24.357 unități, cu un plus de 12,3%, iar pe piața locală, Japonia, creșterea de 21,2% a adus un volum de 32.700 vehicule.

Nissan a vândut în intervalul ianuarie – mai 1,38 de milioane de vehicule la nivel global, cu aproape un procent sub nivelul de anul trecut, pe fondul scăderilor din China, în special, unde o parte din vânzările de vehicule comerciale au fost alocate partenerilor de la Dongfeng. Fără China, Nissan are un avans de 21 de procente pe cea mai mare piață a companiei, America de Nord, unde vânzările au crescut cu aproape 100.000 de unități, la un volum de 533.890 de vehicule. A doua cea mai mare piață a mărcii, China, a raportat pe ansamblu o pierdere de 23,5%, care include însă și eliminarea LCV_urilor Dongfeng, ceea a făcut ca totalul să se limiteze la 289.370 de vehicule, cu circa 150.000 mai puține față de anul trecut.

În Europa, vânzările Nissan au crescut în acest an cu 16,5%, marcând astfel revenirea din criza de semiconductori, cu un volum de 142.531 de vehicule, în timp ce pe piața de origine, Japonia, vânzările au crescut cu numai 8 procente, la 209.925 vehicule (inclusiv key-cars).

Șeful Audi a fost demis CITEȘTE ȘI Șeful Audi a fost demis

În total, vânzările din afara Japoniei au reprezentat cea mai mare parte din afacerea Nissan, cu 1,17 milioane de unități, dar în scădere, din cauza situației din China.

Producția de vehicule a companiei japoneze a înregistrat o majorare de 18,5% în luna mai, cu un plus de numai 8 procente în uzinele din afara Japoniei, inclusiv un declin de 27 de procente în China. După primele cinci luni, producția Nissan a urcat la 1,39 milioane de vehicule, mai multe cu 6,9% față de anul trecut, când fabricile erau afectate de criză.

viewscnt
Afla mai multe despre
nissan vanzari
productie nissan
nissan rezultate