Volvo a anunțat creșteri pentru două modele, în primul semestru, dar cu o pierdere operațională de 1 miliard de coroane

Volvo a anunțat creșteri pentru două modele, în primul semestru, dar cu o pierdere operațională de 1 miliard de coroane
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 31 iul 2020

Volvo Cars a anunțat rezultatele financiare pentru primul semestru, cu o pierdere operațională de aproape 1 miliard de coroane suedeze (aproape 100 milioane euro), după o scădere a vânzărilor de 21%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Volvo a fost afectată puternic de criza de coronavirus, chiar dacă s-a numărat printre mărcile cu cele mai mici scăderi sau chiar cu creșteri pe unele piețe. Volumul vânzărilor s-a ridicat la 269.969, cu 20,8% mai puține decât în 2019. Din acesta, gama de vehicule electrificate a însumat 37.775 unități, în creștere cu 80% față de anul trecut. Producția de autovehicule a avut un rezultat chiar mai bun, cu o scădere de numai 17,8%, respectiv 290.563 unități.

Veniturile companiei s-au ridicat la 111,7 miliarde coroane suedeze, cu 14,1% mai mici decât în semestrul 1 din 2019, cu o pierdere operațională de 989 milioane coroane, față de un profit de 5,5 miliarde coroane anul trecut. Pierderea netă a fost de 1,17 miliarde coroane, dar compania a raportat un EBITDA pozitiv, de 6,8 miliarde de coroane suedeze (-48%) la un volum de cheltuieli de cercetare și dezvoltare comparabil cu cel de anul trceut, de aproape 6 miliarde coroane. Marja de profit s-a situat la 6,1%, în coborâre de la 10,2% cât era anul tercut.

Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars, a declarat că anul a fost unul cu provocări pentru companie. „Eram pe drumul unei creșteri de succes când a lovit pandemia COVID-19”. Samuelsson spune însă că producătorul suedez este bine poziționat pentru o revenire puternică. „Declinul pe care l-am văzut în prima jumătate este unul temporar. Ne așteptăm să vedem o puternică revenire în a doua jumătate a anului iar gama Recharge de mașini electrificate ne pune într-o poziție puternică pentru a urma tendințele crescătoare pe care le vedem”, a spus Hakan Samuelsson.

Pe piețele pe care are activități compania rezultatele au fost diferite. Dacă în China, în acest moment scăderea față de 2019 este de numai 3 procente, iar în SUA s-a limitat la 13,7%, în Europa vânzările sunt mai slabe cu aproape 30 % față de anul anterior. În Europa, Suedia a rămas cea mai importantă piață a companiei, totodată a treia din lume pentru Volvo, fiind urmată de Germania și Marea Britanie, unde s-a înregistrat și cel mai mare declin al mărcii dintre piețele principale europene, la mică distanță de Italia.

Volkswagen continuă schimbările la vârf: șeful vânzărilor, Jurgen Stackmann, omul care iese în față la fiecare lansare de model, este următorul pe listă. „Vă amintiți problema Diesel. Da, am dat-o în bară. Rău.” CITEȘTE ȘI Volkswagen continuă schimbările la vârf: șeful vânzărilor, Jurgen Stackmann, omul care iese în față la fiecare lansare de model, este următorul pe listă. „Vă amintiți problema Diesel. Da, am dat-o în bară. Rău.”

Cele mai vândute modele ale suedezilor au fost și în acest an cele trei SUV-uri, cu mențiunea că XC40 a crescut substanțial, cu 10,5%, față de anul trecut, în timp ce best sellerul XC60 a scăzut cu 19 procente. Un al doilea model, S60, cu varianta S60 Cross Country, a înregistrat de asemenea creștere față de 2019, 23,8%.

Previziunile șefului Volvo arată că pe finalul anului vânzările de automobile ar putea reveni la nivelul din 2019, însă ținta pentru acest an, de 800.000 de mașini, a fost compromisă și ar putea fi atinsă doar în 2021.

Volvo Cars este o companie deținută integral de holdingul chinez Geely, controlat de omul de afaceri Li Shufu, cel care deține un pachet de 10% din acțiunile Daimler, dar și un pachet de 8% în cadrul AB Volvo, compania suedeză de camioane. Geely mai deține subbrandul Polestar, dar și mărcile sport Proton și Lotus, precum și brandul chinez Lynk. Volvo Cars și Geely au anunțat anul acesta că intenționează să fuzioneze.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo rezultate
semestrul 1 volvo
piata auto
vanzari volvo
profit volvo