VW a ales uzina din Wolfsburg pentru producția primului automobil cu conducere autonomă și 700 km autonomie a bateriei

VW a ales uzina din Wolfsburg pentru producția primului automobil cu conducere autonomă și 700 km autonomie a bateriei
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 mar 2022

Fabrica mărcii Volkswagen din orașul german Wolfsburg, cea mai mare și mai importantă uzină, aflată chiar la sediul central al companiei, a fost desemnată ca loc al producției viitorului autobil electric și autonom, rezultat al proiectului Trinity.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Consiliul de supervizori al VW Group a aprobat ca viitorul automobil electric al mărcii Volkswagen dezvoltat pe o nouă platformă împreună cu Audi și Porsche, care va înlocui în gamă modelul Passat, din punct de vedere al popularității și importanței, să fie construit în cea mai mare uzină din Germania a grupului Volkswagen, în Wolfsburg, acolo unde se află și cartierul general al grupului. Anunțul vine la finalul unor tensiuni prelungite între conducerea grupului și sindicate, acestea din urmă fiind nemulțumite de faptul că producția din Wolfsburg a scăzut la niveluri record, iar proiectele majore ale grupului sunt direcționate către alte uzine.

Viitorul model VW, numit generic Trinity, are o serie de trăsături care îl scot în evidență din marea de autovehicule electrice ce se lansează pe bandă rulantă în industria auto globală. În primul rând, autonomia pe care o țintește constructorul este de 700 km, o valoare record care va revoluția performanțele mașinilor electrice. Compania va investi 2 miliarde de euro pentru ca uzina să fie pregătită pentru a produce acest nou model, iar procesul de construire a noilor linii va începe în primăvara lui 2023. Producția propriu-zisă a mașinii este programată pentru 2026, întreg procesul de producție urmând să fie carbon-neutru.

Partea de autonomie, care ar trebui să fie cea mai avansată caracteristică a acestei mașini, va fi corespunzătoare nivelului 4 (Level 4) de autonomie, ceea ce înseamnă că șoferii vor putea să cedeze complet controlul mașinii, fără să mai fie nevoie să supravegheze permanent volanul și traseului, pentru a interveni, ci vor putea să doarmă sau să privească la un film.

Platforma noului vehicul va fi una nouă, intitulată SSP, ce ar trebui să fie utilizată și de mărcile premium ale grupului. Printre inovații se va număra și ritmul de producție, anunțat la 10 mașini pe oră, secretul fiind dat de minimizarea numărului de variante, a numărului de componente, creșterea la maxim a automatizării, dar și prin introducerea de noi concepte de logistică.

„Decizia Consiliului de Supervizori este o bornă importantă pentru transformarea mărcii noastre și pentru viitorul facilităților de producție din Wolfsburg. Întărim astfel și susținem competitivitatea principalei uzine și dăm forței de muncă o perspectivă pe termen lung”, a spus Ralf Brandstatter, CEO al mărcii VW.

VIDEO & FOTO Dacia Bigster a ajuns în premieră la București CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Dacia Bigster a ajuns în premieră la București

Uzina cea nouă va produce 250.000 de automobile anual, aceasta urmând să fie construită de la zero, nu prin retehnologizarea și modernizarea uzinei actuale, costurile fiind mai mici în prima variantă.

Actuala fabrică din Wolfsburg va începe transformarea în uzină dedicată mașinilor electrice, astfel că, începând din 2023, aici va fi produs modelul ID.3, pentru a completa producția din celelalte uzine și pentru a satisface cererea. 

viewscnt
Afla mai multe despre
vw trinity
wolfsburg
masini autonome
masini electrice