VW a reușit să-și spele imaginea în fața Tesla

VW a reușit să-și spele imaginea în fața Tesla
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 aug 2023

După un an în care producătorul american Tesla a condus vânzările de mașini electrice pe piața din Germania, constructorul german Volkswagen a reușit să-și spele imaginea și să vândă mai multe automobile electrice decât rivalul său.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Volkswagen și-a revitalizat vânzările de automobile electrice în luna iulie, ca efect al creșterii producției și livrărilor comenzilor anterioare, iar acest lucru s-a văzut în special pe piața din Germania. Volumul de mașini cu propulsie 100% electrică din iulie a fost în sfârșit mai mare decât cel înregistrat de Tesla, pe piața de origine a mărcii germane, după ce pe prima jumătate de an ierarhia era inversată.

FOTO RAR: Echipamentul \ CITEȘTE ȘI FOTO RAR: Echipamentul "minune" care „îngheață” kilometri parcurși de mașină - interzis

În total, marca VW a înmatriculat 41.475 de mașini electrice în primele șapte luni ale anului, depășind astfel Tesla, care a înmatriculat doar 40.289 de mașini. Cele mai vândute modele electrice ale VW rămân ID.4 și ID.5, care sunt raportate împreună, având 22.405 unități, fiind urmate de ID.3, cu 13.647 unități. O creștere în vânzări a înregistrat ID.Buzz, un model comercial, cu versiune de pasageri, care a depășit 2.200 de unități vândute. De asemenea, micul model e-Up, pe cale de dispariție, a înmatriculat și el aproape 3000 de exemplare.

La Tesla, cel mai vândut a fost Model Y, cu 29.829 de unități înmatriculate, acesta reprezentând practic o pondere covârșitoare în statisticile mărcii. Model 3 a înregistrat doar 9.000 de unități, iar celelalte două modele, S și X, nu au trecut niciunul de 1000 de unități.

A treia marcă electrică de pe piața germană a fost în cele șapte luni Mercedes, cu un volum de 20.600 de unități, din care cel mai vândut a fost EQA (7813 exemplare vândute). Pe locurile următoare s-au clasat Audi (16.786 unități), BMW (15.987 unități) și Hyundai (15.411 unități).

CFO-ul Tesla a demisionat, fără explicații. Compania a numit deja un înlocuitor CITEȘTE ȘI CFO-ul Tesla a demisionat, fără explicații. Compania a numit deja un înlocuitor

Dacia nu are o pondere prea mare pe piața de electrice din Germania, având un singur model în gamă, Spring, care a înmatriculat în iulie 1.818 unități și pe cele șapte luni, 5.121 unități, în creștere cu 7,3% față de volumul din 2022.

În total, segmentul electric s-a ridicat la un total de 268.926 de autoturisme, în Germania, de la începutul acestui an, în creștere față de anul trecut cu peste 80%. Cota mașinilor complet electrice a urcat la peste 16 procente, cel mai ridicat nivel de până acum. Numai în iulie, Germania a înmatriculat 48.682 de autoturisme electrice, de circa șase ori mai multe decât a înmatriculat România de la începutul acestui an. 

viewscnt
Afla mai multe despre
vw tesla
vanzari masini electrice
dacia spring
piata auto germania