VW pune piciorul în prag în achizițiile de semiconductori. „Valoarea cipurilor dintr-o mașină a ajuns la 600 de euro!”

VW pune piciorul în prag în achizițiile de semiconductori. „Valoarea cipurilor dintr-o mașină a ajuns la 600 de euro!”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 sep 2023

Criza majoră care a adus în 2022 scăderi ale producției de sute de mii de mașini în uzinele grupului VW a determinat managementul companiei să caute soluții pe termen lung. Strategia anunțată anterior a fost pusă în practică, începând din această lună, prin semnarea de contracte directe cu cei mai mari producători de cipuri.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Eliminarea intermediarilor, o colaborare mai bună cu furnizorii de componente, pentru achiziția celor mai bune soluții, și transparența deciziilor în cadrul grupului, sunt principalele măsuri pe care Volkswagen Group le-a luat pentru a ieși din criza de semiconductori și pentru a nu se mai întoarce niciodată în punctul în care a fost în ultimele 16 – 18 luni. Grupul german a anunțat că a reorganizat complet structura de achiziții de semiconductori, pentru a elimina orice potențial obstacol.

VIDEO&FOTO Renault anunță un nou SUV, rival cu Duster, pe piețele internaționale. Numele - o alegere care are origini mai dificil de înțeles CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Renault anunță un nou SUV, rival cu Duster, pe piețele internaționale. Numele - o alegere care are origini mai dificil de înțeles

Primul pilon, achiziția directă de la producători, va fi valabilă pentru toate componentele electronice cu importanță strategică. Contractele semnate cu NXP Semiconductors, Infineon Technologies sau Renesas Electronics se numără printre cele 10 contracte semnate.

Al doilea pilon vizează furnizorii de componente complexe, care folosesc la rândul lor semiconductori. Pentru a evita blocajele apărute la aceștia, achiziția de astfel de cipuri va fi făcută în urma unei colaborări strânse.

Al treilea pilon, transparența, urmărește controlul semiconductorilor utilizați la nivel global și a disponibilității acestora, pentru a putea reacționa în timp real în situațiile de criză.

„În viitor, managementul riscului se va extinde la nivelul componentelor electronice și ne va ajuta să detectăm blocajele timpuriu și să le evităm”, spune Dirk Grosse Loheide, directorul de achiziții al VW Group.

Compania germană, care a fost una dintre cele mai afectate de criza de cipuri din ultimii doi ani, a înființat un Comitet al Aprovizionării cu Semiconductori, deasupra tuturor mărcilor, care cuprinde membri de la toate subsidiarele și care urmărește întregul proces de achiziție.

VIDEO&FOTO Renault anunță un nou SUV, rival cu Duster, pe piețele internaționale. Numele - o alegere care are origini mai dificil de înțeles CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Renault anunță un nou SUV, rival cu Duster, pe piețele internaționale. Numele - o alegere care are origini mai dificil de înțeles

VW Group susține că electrificarea automobilelor stă la originea creșterii uriașe a cererii de semiconductori, iar tendința de instalare a cât mai multor sisteme de asistență având ca țintă conducerea autonomă a accelerat această situație. „În 1978, doar opt semiconductori erau montați pe unitatea de control a unui Porsche 911. Astăzi, Skoda Enyaq are în jur de 90 de unități de control cu circa 8000 de componente electronice”, explică cei de la VW. Astăzi, valoarea componentelor electronice dintr-o mașină are o medie de 600 de euro.

Industria auto a ajuns pe locul cinci în lume în rândul industriilor care cumpără semiconductori, cu o valoare totală a achizițiilor de cipuri de circa 43 miliarde de euro. Până în 2030, se estimează că industria auto va urca pe locul al treilea și volumul achizițiilor va ajunge la 136 miliarde euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw semiconductori
cipuri auto
achiziții semiconductori