Xpeng dorește să-și extindă amprenta industrială din Europa și nu se va mulțumi cu producția sub contract, în uzina Magna din Austria. Potrivit declarațiilor vicepreședintelui Brian Gu, ambițiile Xpeng pentru Europa sunt foarte mari, strategia pregătită pentru piața din această regiune fiind bazată pe cel puțin o fabrică proprie.
Șeful Xpeng a anunțat în premieră că a demarat deja producția de automobile în uzina din Graz, operată de Magna Steyr. Anterior, se știa că mașinile vor începe să fie asamblate în această toamnă.
Brian Gu a declarat că fabrica din Austria nu satisface cererea europeană pentru mașinile mărcii, potrivit presei din China.
Uzina Magna Steyr produce în acest moment G6 și G9, două SUV-uri complet electrice, din kituri expediate din China. Cele două modele sunt primele lansate pe piața din Europa și au înregistrat în primele nouă luni ale anului vânzări în creștere față de anul anterior, chiar dacă volumele sunt pentru moment reduse.
Xpeng G6, introdus pe piață la finele lui 2024, s-a vândut în 8.600 de exemplare, iar G9, care are deja doi ani pe piață, dar este mai scump, s-a vândut în 3.500 de exemplare. În total, Xpeng a vândut pe piața europeană în acest an aproximativ 12.500 de autoturisme electrice, pe lângă cele două fiind vândut și noul P7.
Volumele sunt cu mult în urma celor înregistrate de marii producători chinezi SAIC, BYD sau Chery, dar tendințele de creștere sunt evidente. La nivel global, Xpeng și-a depășit toate recordurile, având un volum de 313.000 vehicule vândute în primele trei trimestre ale anului, dar exporturile reprezintă mai puțin de 10% din totalul producției.
Xpeng a fost fondată în 2014 și a lansat prima mașină în urmă cu doar șapte ani, în 2018. Gama sa a ajuns acum la șapte modele.
Volkswagen a investit în Xpeng în urmă cu doi ani suma de 700 milioane de euro, pentru a cumpăra 5% din acțiunile companiei. În prezent, VW dezvoltă modele proprii pe baza platformelor Xpeng, pentru piața din China.














