Grupul MOL - cele mai bune rezultate din ultimii 7 ani. Vânzările de carburanți din România au rămas relativ constante

Grupul MOL - cele mai bune rezultate din ultimii 7 ani. Vânzările de carburanți din România au rămas relativ constante
Florin Rusu
Florin Rusu
scris 22 feb 2019

MOL România, subsidiara grupul maghiar MOL, și-a menținut vânzările de carburanți pe piața locală la un nivel relativ constant în 2018, cele de motorină înregistrând o creștere marginală de 1%, în timp ce vânzările de benzină s-au situat ușor sub nivelul anului precedent.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

MOL România este prezentă pe piața locală din 1994. În acest timp, MOL România a achiziționat, în 1997, rețeaua AMOCO, iar în 2004 a preluat compania Shell România, pentru ca în februarie 2015 să încheie cu succes achiziția a 42 de benzinării ENI. Ca urmare a acestei tranzacții, rețeaua de distribuție a Grupului MOL în România a ajuns la 217 de stații de alimentare, ocupând poziția a patra, după Rompetrol, OMV Petrom și Lukoil, în funcție de numărul de stații operate.

Gruplul MOL, din care face parte și MOL România, a înregistrat anul trecut un rezultat operațional înainte de plata taxelor, dobânzilor, deprecierii și amortizării (EBIDTA) mai mare cu 10% decât cel din anul precedent, în special datorită rezultatelor sectorului upstream.

Grupul MOL a genereze un flux de numerar de 1,4 miliarde dolari, segmentul Upstream aducând aproape 70% din această sumă.

EXCLUSIV Elvețienii de la Alpiq, foști beneficiari de energie ieftină de la Hidroelectrica, au părăsit România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Elvețienii de la Alpiq, foști beneficiari de energie ieftină de la Hidroelectrica, au părăsit România

“2018 a reprezentat încă un an cu rezultate foarte solide, cu cel mai mare rezultat EBITDA din ultimii 7 ani, și a fost de asemenea un an de continuă transformare, incluzând decizia finală de investiții privind proiectul poliol. Segmentul Upstream a generat un flux de numerar liber de aproape 1 miliard dolari și și-a majorat nivelul de producție, segmentul Downstream a avut o profitabilitate solidă, în pofida marjelor mai scăzute din rafinare și petchem, și a obținut o îmbunătățire considerabilă a eficienței, în timp ce segmentul Consumer Services și-a menținut ritmul de creștere de două cifre și a lansat noi servicii.

Avem un fundament solid – rezultate robuste, pe fondul mai multor ani cu un flux de numerar puternic, un model de afaceri integrat, solid și o echipă talentată și devotată – pe baza căruia să privim la 2019 cu optimism. Ne așteptăm ca anul acesta să livrăm un rezultat EBITDA de aproximativ 2,3 miliarde dolari, preconizând un mediu mai conservator pe segmentul downstream și un preț mediu al țițeiului Brent de 60 dolari/bbl. Acesta va genera un flux de numerar suficient pentru a acoperi inclusiv investițiile în creștere în proiectele noastre transformaționale majore”, spune Zsolt Hernádi, CEO MOL.

EXCLUSIV Tăriceanu își ține promisiunile față de energeticieni și \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tăriceanu își ține promisiunile față de energeticieni și "devastează" OUG 114

Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream a avut cea mai mare contribuție în cadrul Grupului în 2018, de 1,269 miliarde dolari. Aceasta reprezintă o creștere de 49%, pe fondul unui preț mai mare la țiței și gaze naturale și a contribuției barililor cu marjă crescută rezultați din perimetrul Catcher din Marea Britanie. Pe măsură ce producția în perimetrul Catcher a atins nivelul de saturație, producția zilnică a portofoliului Upstream în cel de-al patrulea trimestru a fost în medie de aproximativ 115 mii bep, aducând media anuală la nivelul de 111 mii.

Rezultatul operațional al segmentului Downstream a fost de 995 de milioane dolari la nivelul anului 2018. Declinul de 16% a fost cauzat în principal nivelului mai scăzut de rafinare și marjelor semnificativ mai reduse din petrochimie.

Rezultatul EBITDA pe segmentul Consumer Services a fost de 423 milioane dolari, în creștere cu 18% față de anul precedent, pe fondul expansiunii dinamice a marjei non-fuel și susținut de tendințele sănătoase ale pieței de carburant. Marja non-fuel per stație a crescut în medie cu 15% anual, în ultimii 4 ani.

Segmentul Gas Midstream a înregistrat un rezultat EBITDA de 189 milioane dolari în 2018, cu 15% sub nivelul anului precedent, pe fondul schimbărilor tarifare și a creșterii costului energiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
mol
rezultate
romania
benzina
carburanti
soferi
auto
masini