KMG International a transferat prin terminalul de la Marea Neagră peste 32 milioane de tone de țiței în zece ani

KMG International a transferat prin terminalul de la Marea Neagră peste 32 milioane de tone de țiței în zece ani
scris 25 iun 2017

KMG International (fostul Grup Rompetrol), controlat de grupul kazah de stat KazMunayGas, a transferat peste 32 de milioane de tone de țiței prin terminalul offshore operat în Marea Neagră în zece ani de activitate, nivel atins în prima jumătate a acestui an, a anunțat compania.

Lucrările de construcție ale terminalului aflat la 8,8 kilomentri în largul Mării Negre, pus în funcțiune în 2009, au început în 2007, investiția totală ridicându-se la peste 100 de milioane de dolari, bani care au fost recuperați în cinci ani. Situat în portul Midia, terminalul este administrat de către firma Midia Marine Terminal (MMT), care gestionează activitățile de aprovizionare ale Portului Midia și ale rafinăriilor Petromidia și Vega, operate de grup, scrie News.ro.

”Prin danele gestionate de companie se înregistreaza anual un tranzit de peste 550 de nave și un transfer de circa 2 milioane de tone de produse petroliere, GPL, etilenă și materii prime, produsele fiind livrate atât pe plan intern, cât și la export”, se arată în comunicat.

Nou regulament al CCR: Președintele Curții poate cenzura publicarea opiniilor separate ale judecătorilor CITEȘTE ȘI Nou regulament al CCR: Președintele Curții poate cenzura publicarea opiniilor separate ale judecătorilor

Prin terminal sunt transferate aproximativ cinci milioane de tone de țiței pe an, cantitate tranzitată de 50 de nave petroliere. Peste 350 de nave au descărat țiței prin terminalul maritim, de la punerea acestuia în funcțiune.

”Peste 3,5 milioane de tone de produse combustibile și GPL au fost încărcate și descărcate prin intermediul rampelor rafinăriilor Petromidia și Vega, cu 60.000 de cisterne feroviare folosite și peste 35.000 de camioane de transport”, a anunțat compania.

Prin gestionarea terminalului maritim offshore, compania a redus astfel distanța cu aproximativ 33 km față de ruta portului Constanța, permițând reducerea cu aproximativ 7 dolari pe tonă a costurilor de furnizare.

”Astfel, investiția de 100 milioane dolari pentru construcția terminalului petrolier a fost amortizată în numai cinci ani de la punerea sa în funcțiune. În 2015, sistemul de tranzit al țițeiului prin terminal a fost înlocuit, ca rezultat al lucrărilor obligatorii de mentenanță efectuate. Investițiile au fost de 3,5 milioane dolari”, se arată în comunicat.

În ianuarie 2009, terminalele portului Midia din danele 9A, B și C au au fost modernizate, în urma unei investiții de 31 milioane dolari. În octombrie 2014, MMT a fost transformat în brațul logistic al KMGI în România prin extinderea echipei cu specialiști în logistică feroviară de la rafinăriile Petromidia și Vega. Midia Marine Terminal și-a crescut flota de nave în 2015 iar în prezent operează trei remorchere – Tirreno, pentru asistență la gestionarea petrolierelor de 150.000 tdw, București și Astana, pentru manevrarea furtunelor, mentenanță offshore și lucrări, suport și asistență la scufundări pentru navele din portul Midia.

China Energy Company Ltd (CEFC) ar putea finaliza vara aceasta preluarea KMG International de la grupul KazMunayGas, a declarat recent Cătălin Dumitru, senior vicepreședinte al grupului. CEFC va achiziționa o participație de 51% în KMGI de la KazMunayGas, companie de stat din Kazahstan, care va păstra restul participației.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
kmg international
marea neagra
titei