NASA: Temperatura medie de la suprafața Pământului a fost, în 2017, a doua cea mai ridicată din 1880

scris 19 ian 2018

Temperatura medie de la suprafața Pământului a fost, în 2017, a doua cea mai ridicată din 1880, anul în care au început măsurătorile, potrivit unei analize a NASA.

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Tendința de încălzire a planetei este continuă, iar temperatura medie în 2017 a fost cu 0,9 grade Celsius mai ridicată decât media perioadei de referință, 1951 - 1980, au descoperit cercetătorii de la Goddard Institute for Space Studies (GISS) al NASA din New York, scrie News.ro.

Într-o analiză separată, oamenii de știință de la National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) au ajuns la concluzia că 2017 a fost al treilea cel mai cald an de când instituția face măsurători. Diferența dintre cele două clasificări este dată de metodele diferite folosite de agenții pentru a analiza temperatura globală. Pe termen lung, înregistrările lor sunt asemănătoare. Ambele analize arată că cei mai calzi cinci ani înregistrați vreodată au fost după 2010.

„În ciuda temperaturilor mai scăzute decât media în anumite părți ale lumii, temperaturile la nivel global continuă să crească, în trendul pe care l-am observat în ultimii 40 de ani”, a spus directorul GISS, Gavin Schmidt.

În ultimul secol, temperatura de la suprafață a crescut cu puțin peste 1 grad Celsius, modificare cauzată de creșterea emisiilor, între care cele de dioxid de carbon, în atmosferă.

Anul trecut a fost al treilea consecutiv în care temperatura globală a fost cu peste 1 grad Celsius față de nivelurile înregistrate la finalul secolului al 19-lea.

La variațiile de temperatură contribuie și fenomene precum El Niño și La Niña.

Dinamica vremii afectează deseori temperaturile regionale, astfel că nu toate regiunile Pământului au experimentat aceeași încălzire. NOAA a descoperit că media temperaturii anuale în 2017 pentru 48 de state învecinate ale SUA a fost a treia cea mai ridicată de la începutul măsurătorilor.

Tendința de încălzire este mai puternică în regiunile arctice, unde în 2017 a continuat reducerea gheții.

Analiza NASA a cuprins măsurători ale temperaturii de suprafață de la 6.300 de stații meteorologice, puncte de măsurare de pe vase și balize și de la stațiile de cercetare din Antarctica.

Cercetătorii NOAA au folosit, în mare, aceleași date, însă cu un nivel de referință diferit de cel al NASA (1951-1980) și diferite metode de analizare a regiunilor polare ale Pământului și ale temperaturilor globale.

nasa