Acțiunile Facebook au urcat în ședința de vineri la un nivel record, după o evoluție spectaculoasă în 2019 și un început de an favorabil. Acțiunile celei mai mari platforme de socializare nu mai urcaseră la un nivel record din 2018, când performanța a fost urmată de o prăbușire, în contextul unor scandaluri legate de confidențialitatea datelor.
Facebook a urcat cu până la 0,72% în ședința de vineri, la 219,88 dolari, un nou maxim istoric intraday. Pe finalul ședinței, titlurile au pierdut o parte din avans, încheind ziua cu un câștig de 11%. Joi, acțiunile companiei atinseseră un pteț de închidere record pentru prima dată din 25 iulie 2018.
Acțiunile Facebook au urcat, în 2019, cu 56,6%, după o perioadă nefastă pentru companie.
Chiar dacă Facebook încă depune eforturi pentru a se reabilita în ochii publicului și ai autorităților, companiile au continuat să folosească platforma pentru a se promova, analiștii anticipând că veniturile din publicitate au crescut, în 2019, cu 26%, potrivit datelor Refinitiv.
În 2018, acțiunile Facebook au pierdut 25,7%, în contextul unor scandaluri legate de confidențialitatea datelor utilizatorilor și al temerilor privind eventuale reglementări suplimentare. Spre comparație, 2019 a fost oarecum lipsit de scandaluri, iar rezultatele financiare au fost încurajatoare. În combinație cu evoluția favorabilă a burselor per ansamblu, acești factori au asigurat o creștere solidă pentru acțiunile Facebook.
Până săptămâna această, cel mai recent maxim record intraday pentru titlurile Facebook fusese atins la jumătatea lunii iulie din 2018. Ultima închidere la un preț record fusese consemnată, așa cum este menționat mai sus, pe 25 iulie 2018. Pe 26 iulie 2018, la o zi după atingerea maximului istoric, titluri companiei s-au prăbușit cu 19%, în contextul în care compania a anunțat primele rezultate financiare după scandalul Cambridge Analytica. La acel moment, compania a anunțat rezultate financiare dezamagitoare și prima scăderea a numărului de utilizatori în Europa.
Firma de analiză a datelor Cambridge Analytica a obținut acces la informațiile personale a peste 87 de milioane de utilizatori ai Facebook, printre care peste 100.000 de români, fără acordul acestora, prin intermediul unei aplicații. În primăvara lui 2018, CEO-ul Mark Zuckerberg a fost audiat în Congresul SUA în legătură cu acest scandal.
Pe lângă problemele legate de confidențialitate, Facebook s-a confruntat și cu acuzații legate de știrile false.