Subscrierile Allianz-Țiriac au crescut cu 7,3% la 6 luni, la 530 milioane de lei

Subscrierile Allianz-Țiriac au crescut cu 7,3% la 6 luni, la 530 milioane de lei
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 13 aug 2015

Subscrierile din prime ale Allianz-Țiriac au cumulat în primele șase luni 530 milioane de lei, în creștere cu 7,3% mai mult față de nivelul atins în perioada ianuarie-iunie 2014, cea mai mare parte a avansului fiind generată de polițele non-auto, a anunțat asigurătorul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

În primele trei luni ake acestui an, avansul primelor a fost de 6,1%, iar ân perioada aprilie-iunie dinamica subscrierilor din activitatea de asigurări generale și de viață a accelerat la 8,5%.
“Trimestrul doi din acest an este cel de-al optulea trimestru consecutiv de creștere”, se arată într-un comunicat al Allianz-Țiriac remis Profit.

Avansul veniturilor din subscrieri a fost însoțit de majorarea semnificativă a profitului operațional, care a urcat la 40,2 milioane lei, după ce, în primul trimestru, același indicator s-a situat la 14,9 milioane de lei.

”Parcurgem, în mod cert, un ciclu economic pozitiv, cu performanțe consecutive în creștere, care au la bază o strategie coerentă de abordare prudențială a proceselor de subscriere, în măsură să garanteze stabilitate financiară și profitabilitate pe termen lung”, a declarat directorul general al companiei, Remi Vrignaud.

La 30 iunie, solvabilitatea afacerilor Allianz-Țiriac se situa mult peste cerințele minime legale.

Pe segmentul asigurărilor generale, compania înregistra (în conformitate cu normele Solvency I) o rată de solvablilitate de 424%, în timp ce același indicator se situa la un procent de 416% pe segmentul asigurărilor de viață.  Conform normelor în vigoare, cerința de solvabilitate impune o rată minimă de 100%.

În perioada analizată. veniturile semestriale din asigurări generale au ajuns la 472,3 milioane de lei, înregistrând un avans de 7% față de iunie 2014.

Segmentul non-auto a avut principalul rol în creșterea aferentă primelor 6 luni, veniturile acestei categorii de afaceri depășind 142 milioane de lei, cu aproape 20 milioane de lei mai mult față de iunie 2014.

Atât asigurările de bunuri și proprietăți, cât și cele de persoane au consemnat creșteri cu procente formate din două cifre, se mai spune în comunicat. “Mizăm pe dezvoltarea superioară a afacerilor non-auto, iar aici discutăm atât de polițele de asigurare a bunurilor și proprietăților, cât și de cele de accidente sau sănătate”, a spus Remi Vrignaud. Valoarea daunelor plătite de către Allianz-Țiriac pentru portofoliul de asigurări generale în primul semestru a fost de 216,2 milioane de lei, cea mai mare pondere fiind deținută de daunele achitate în contul polițelor auto - Casco și RCA.

Pe segmentul asigurărilor de viață, compania a realizat subscrieri de 57,7 milioane de lei, cu aproximativ 10% mai mult față față de perioada similară a anului 2014.

Asigurările cu componentă investițională (de tip unit-linked) au fost cele care au susținut creșterea din primul semestru, vânzările acestei categorii de polițe consemnând un avans de 14%.
Prin comparație, produsele tradiționale au înregistrat o creștere de 6%.

“Contextul actual, caracterizat de un nivel redus al dobânzilor, pare să evidențieze o reorientare a unui număr din ce în ce mai mare de clienți către produsele de asigurări de viață ce oferă accesul la programe investiționale cu diferite grade de risc. Cei mai mulți clienți continuă să opteze pentru programele cu risc investițional scăzut, care direcționează capitalurile către instrumente de tipul obligațiunilor guvernamentale”, a afirmat precizează directorul general al Allianz-Țiriac.

Structura portofoliului de asigurări de viață al companiei a rămas, în continuare, una echilibrată, asigurările tradiționale având o contribuție de 55% la realizarea veniturilor semestriale din asigurări de viață, în timp ce subscrierile de produse cu componentă investițională reprezintă 45%.

Cu o cotă de piață de 12,17%, Allianz-Țiriac este cel mai mare asigurător local, cu subscrieri de 984,99 milioane de lei în 2014.

Societatea are un capital social de 99,4 milioane de lei, acționarii fiind grupul german Allianz - 52,16% și Vesanio Trading Limited (Cipru) - 44,48%, companie deținută de omul de afaceri Ion Țiriac.

viewscnt
Afla mai multe despre
alliany
tiriac
asigurari
subscrieri