Cu cât este vândut Zuzu

Cu cât este vândut Zuzu

Albalact a anunțat, vineri, că grupul Lactalis va depune la ASF documentația aferentă preluării pachetului majoritar la producătorul de lactate al brandurilor Fulga și Zuzu. Un calcul realizat pentru Profit.ro de un trader din piață, pe baza algoritmului prezentat de emitent în ianuarie, menționează un preț al ofertei cu aproape 6,5% peste cel de pe bursă. La respectivul nivel, valoarea companiei ar fi de 340,71 milioane lei (75,45 milioane euro).

După avizul favorabil primit de la Consiliul Concurenței, brandul Zuzu are cale liberă pentru a ajunge pe mâna grupului francez Lactalis. Albalact (ALBZ) a anunțat că atât cumpărătorul, cât și vânzătorii, familia Ciurtin și fondul înregistrat în Cipru al lui Ion Florescu RC2, au constatat că sunt întrunite toate condițiile contractului de vânzare încheiat între cele două părți pe 27 ianuarie, fapt pentru care Lactalis va depune la reglementatorul pieței de capital, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), documentația aferentă de preluare a pachetului majoritar de 70,3% din acțiuni.

Valoarea acestei participații s-ar ridica - la prețul de închidere de ieri, de 0,4900 lei/acțiune - la 224,84 milioane lei (50,03 milioane euro), chiar mai mare decât suma de 208,45 milioane lei (46,16 milioane lei) dată de prețul indicativ anunțat pe 28 ianuarie de  0,4543 lei/acțiune.

Vicepremierul Borc: Reprezentanții statului în AGA nu vor mai fi plătiți pentru că n-au niciun fel de responsabilitate CITEȘTE ȘI Vicepremierul Borc: Reprezentanții statului în AGA nu vor mai fi plătiți pentru că n-au niciun fel de responsabilitate

Cuantumul tranzacției ar putea fi încă și mai mare, conform unui calcul realizat pentru Profit.ro de Răzvan Raț, senior trader la BRK Financial Group, pe baza principiului enunțat la momentul anunțului privind oferta de preluare, potrivit căruia prețul pe acțiune va fi determinat prin deducerea din suma de 407,30 milioane de lei a datoriei nete ajustate.

Dacă termenii rămân cei de la momentul anunțului către bursă privind oferta de preluare de la finele lui ianuarie, atunci prețul ar urma să fie de 0,522 lei/acțiune, cu 6,53% peste cel de la închiderea sesiunii de tranzacționare de ieri de la BVB. Valoarea pachetului majoritar s-ar ridica astfel la 239,52 milioane lei (53,04 milioane euro), iar cea a întregii companii la de 340,71 milioane lei (75,45 milioane euro).

Cum arată calculul traderului

La 30 septembrie 2015, cel pe baza căruia a fost anunțată oferta în ianuarie, avem:
Datorie netă = 100.382.118
Datorii destinate cedării = 15.236.566 (descoperire de cont 10.990.914 și leasing financiar 1.879.946)
Datorii privind impozitul = 2.458.906
Provizioane = 0
Rezultă, astfel, o datorie ajustată de 100.382.118 + 15.236.566 + 0 + 2.458.906 = 118.077.590
(407,30 milioane lei - 118,2 milioane lei) / numărul de acțiuni (636.366.282) = 0,4543 lei/acțiune.

La 31 martie 2016, ultimele situații financiare raportate, avem:
Datorie netă : 69.564.423
Datorii privind impozitul = 4.961.354
Provizioane = 464.915
Rezultă astfel o datorie ajustată de 69.564.423 + 4.961.354 + 464.915 = 74.990.692
Conform formulei de calcul din exemplu ar rezulta:
(407,30 milioane lei – 74,99 milioane lei) / numărul  de acțiuni (636.366.282) = 0,522 lei/acțiune.

Tendința în piață a fost, de asemenea, de apreciere. După saltul din ziua anunțului, 28 ianuarie, care a adus cotația la prețul de 0,38 lei/acțiune, în limita de 15% adusă de sistemul bursei, și la peste 4,2500 lei/acțiune în ziua următoare, titlurile Albalact s-au cosolidat în jurul valorii de 0,4300 lei/acțiune. Un impuls de creștere au avut în ziua în care a venit răspunsul de la Consiliul Concurenței, de 4,03%, în timp ce în sesiunea de vineri au mai urcat cu 2,17%, până la cotația de 0,4700 lei/acțiune, pentru ca seara, după închiderea ședinței, să vină comunicatul care confirmă că cele două părți doresc încheierea tranzacției și deja inițiază demersurile pe lângă ASF. Debutul de săptămână a fost, de asemenea, favorabil, respectiv o creștere de 4,26%, până la nivelul de 0,4900 lei/acțiune.

Raul Ciurtin iese din companie după implementarea tranzacției

Albalact Alba Iulia, cel mai mare jucător pe piața românească a lactatelor, companie controlată de omul de afaceri Raul Ciurtin, a anunțat, la finalul lunii ianuarie a acestui an, că va fi preluată de grupul francez Lactalis, care deține în România lactatele LaDorna și ocupă locul 7 pe piața lactatelor, tranzacția fiind agreată de către acționari.

Încă de atunci, a fost făcută precizarea că Lactalis intenționează să inițieze o ofertă publică de preluare voluntară pentru întregul pachet de acțiuni al Albalact. Ciurtin deține indirect acțiuni Albalact prin Crisware Holdings Limited și Croniar Holdings Limited. În România, grupul Lactalis deține firmele Lactalis Romania S.R.L., Dorna Lactate S.A., Dorna S.A. și Parmalat Romania S.A.

Antreprenorul român a explicat, pentru Profit.ro, imediat după anunțarea preluării, că va ieși de tot din Albalact ”după implementarea tranzacției, probabil după o perioadă scurtă de tranziție. Trazacția poate avea loc după aprobarea Consiliului Concurenței”.

Raul Ciurtin a precizat că, în cazul în care va începe o nouă afacere, aceasta nu va mai fi tot în domeniul lactatelor.

”Cu laptele am terminat, în domeniul acesta nu mai fac nimic”, a spus pentru Profit.ro, antreprenorul Raul Ciurtin.

De altfel, după avizul primit de la Consiliul Concurenței, la începutul lunii iulie, toți membri Consiliului de Administrație al Albalact (al cărui președinte este Raul Ciurtin) și-au depus demisiile, care ”își vor produce efectele începând cu data decontării ofertei de preluare voluntare ce va fi lansată de B.S.A. International”, se arată într-un document publicat de companie pe Bursă. B.S.A. International, parte a grupului Lactalis, este ofertantul în această preluare.

Grupul Albalact, venituri în creștere cu peste 18% în primul trimestru al anului

Grupul Albalact, a raportat venituri nete de 444 de milioane de lei anul trecut (100 milioane de euro), în creștere cu 8,9% față de cele 408,1 milioane de lei (91 milioane de euro) înregistrate în 2014, potrivit rezultatelor financiare consolidate.

Profitul net obținut de grupul de companii Albalact în 2015 se ridică la 12,6 milioane de lei (2,8 milioane de euro), în creștere substanțială de la cei 812.000 de lei înregistrați în anul precedent.

În primul trimestru al acestui an, grupul a avut în primul trimestru venituri nete de 125,3 milioane de lei (27,8 milioane de euro), în creștere cu 18,3% față de cele înregistrate în aceeași perioadă din 2015. Profitul a crescut și el de 2,4 ori, la 8,5 milioane lei (1,8 milioane euro).

De asemenea, pentru anul în curs, producătorul român de lactate și-a bugetat afaceri în ușoară creștere, până la 456,3 milioane de lei (102 milioane de euro), potrivit deciziei adunării generale a acționarilor.

Compania Albalact din Alba Iulia a fost înființată în 1971, iar după 1990, devine societate pe acțiuni în proprietatea statului. Este listată la Bursa de Valori București, în 1996, iar trei ani mai târziu, familia Ciurtin (Petru și fiul său, Raul) preia pachetul majoritar de acțiuni al companiei. Raul Ciurtin a fost însă cel care a dezvoltat compania, iar brandurile pe care le-a lansat pe piață (dintre care cele mai cunoscute sunt Fulga și Zuzu) au ajutat la propulsarea companiei pe prima poziție în topul producătorilor de lactate.

Albalact deține două fabrici de lactate - Albalact la Oiejdea și Rarăul la Câmpulung Moldovenesc - și o firmă de transport - Albalact Logistic, și are peste 900 de angajați.

Compania are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci branduri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor.

Printre principalii competitori ai Albalact pe piața locală se numără FrieslandCampina, Danone, Covalact, Olympus.

viewscnt
Afla mai multe despre
albalact
lactalis
rc2
ion florescu
zuzu
fulga