Profit Financial Forum: Operatorii de plăți online vor restricționarea cash-ului la firmele de curierat

Profit Financial Forum: Operatorii de plăți online vor restricționarea cash-ului la firmele de curierat
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 23 mai 2016

Jucătorii din industria plăților online prezenți la Profit Financial Forum sunt de părere că, pentru încurajarea dezvoltării plăților digitale, este nevoie atât de reglementări de stat care să restricționeze utilizarea cash-ului, cât și de educarea consumatorului în sensul conștientizării avantajelor efectuării de tranzacții fără numerar.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Cash-ul este foarte puternic din punct de vedere cultural în România, lucru care ține și de educație. Însă este vorba și de lipsa reglementărilor, utilizarea cash-ului nu este foarte bine reglementată. Statul a impus de anul trecut limite la tranzacțiile în numerar, însă angajații firmelor de curierat, de exemplu, pot încasa și transporta în continuare oricât cash doresc, fără să fie obligați ca, de la o anumită sumă, să dispună de mașini blindate, de pază armată", a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România, la Financial Forum, organizat de Profit.ro.

"Peste pragul de 10.000 de lei ar trebui să fie obligați să dispună de mașini blindate", a întărit, cu aceeași ocazie, și Antonio Eram, CEO & Founder NETOPIA mobilPay.

Salariile la stat: Majoritatea angajaților din Finanțe și ANAF câștigă cel puțin 4.000 lei net, media din domeniile de top în economie CITEȘTE ȘI Salariile la stat: Majoritatea angajaților din Finanțe și ANAF câștigă cel puțin 4.000 lei net, media din domeniile de top în economie

Vânzările magazinelor online din România au depășit în 2015 valoarea de 1,4 miliarde euro, în creștere cu 27% față de anul anterior, 6,7 milioane de români realizând cumpărături din cele aproximativ 5.000 de magazine online, potrivit datelor GPeC. În 2014, valoarea a fost de 1,1 miliarde euro, iar cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) și nu la servicii, plăți de facturi la utilități, bilete de avion, rezervări hoteliere sau de vacanțe și călătorii, bilete la spectacole etc.

Potrivit unui studiu realizat de PayU România, principalele motive pentru care românii sunt reticenți față de plățile online și preferă să cumpere cu cash sunt că vor să vadă produsul pe care urmează să-l cumpere, nu au încredere în comerciant și, de asemenea, nu au încredere să-și introducă online date personale sensibile, cum ar fi cele legate de carduri. 

Doar 4% dintre români utilizează metode de plată online, în timp ce, în Polonia, 33% din populație ahită online. În vestul Europei, procentajul este de peste 50%.

"Nu cred că marea masă a consumatorilor înțelege avantajele plăților digitale, nimeni nu s-a ocupat să le explice. Jucătorii din piață nu comunică suficient de mult în această privință. Dacă ne-am uni toți din acest ecosistem, am avea rezultate mult mai bune în a explica, pragmatic, aceste avantaje. Uneori comerciantului nu îi convine să accepte plăți digitale, pentru că acestea sunt foarte transparente, îl expun la impozite mari în anumite momente și atunci preferă să facă evaziune. Dacă nu există acceptare din partea comercianților, nu ai cum să implementezi plăți online. Eu cred într-un echilibru între reglementare și incentivare", a mai spus Country Managerul PayU România.

Intrarea în revizie a Petrobrazi nu va afecta alimentarea stațiilor de distribuție, însă va influența rezultatele financiare ale OMV Petrom CITEȘTE ȘI Intrarea în revizie a Petrobrazi nu va afecta alimentarea stațiilor de distribuție, însă va influența rezultatele financiare ale OMV Petrom

Subiectul evaziunii fiscale, în corelație cu preferința românilor pentru cash, a fost abordat și de către Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru România al MasterCard.

"Elefantul din cameră este economia subterană. 90% din plăți se fac în numerar, ceea ce merge mână în mână cu economia evaziunea fiscală. E bine că Guvernul implementează și bățul, și morcovul, adică și controale dure ale ANAF, dar și loteria fiscală. ANAF-ul a fost foarte activ în ultima vreme, dar e foarte departe de ceea ce este IRS-ul la americani. În plus, trebuie educat consumatorul în sensul avantajelor plăților online. Siguranță, conveniență, rapiditate – consumatorului educat îi ajung aceste beneficii ca să plătească cu cardul", a spus Vladimirescu.

Foști șefi ai CNAS, acuzați că au dat HP România asistența tehnică a SIUI la preț supraevaluat. DNA începe urmărirea penală și față de HP România CITEȘTE ȘI Foști șefi ai CNAS, acuzați că au dat HP România asistența tehnică a SIUI la preț supraevaluat. DNA începe urmărirea penală și față de HP România

"Sunt adeptul descentralizării plăților electronice. Sunt de acord cu intervenția statului pe o perioadă limitată de timp. În plus, a apărut o lege aberantă, care îi obligă pe comercianți să accepte plăți cu cardul, dar în același timp îi obligă să dea și numerar clienților, să facă așa-numitul cash-back", a mai spus Antonio Eram, CEO & Founder NETOPIA mobilPay.

Este vorba de o lege al cărei proiect a fost anunțat în premieră de Profit.ro anul trecut și care între timp a fost adoptată de Parlament. Potrivit acesteia, plafonul cifrei de afaceri de la care un comerciant este obligat să accepte plăți cu cardul a fost coborât substanțial, de la 100.000 la 10.000 de euro pe an. În plus, magazinele care acceptă plăți cu cardul vor fi obligate să acorde, la cerere, clienților care nu au bani cash asupra lor și știu că vor avea nevoie ulterior de numerar, până la 200 de lei bani lichizi, pe care îi vor recupera de pe cardurile bancare ale acestora.

"Această lege va dubla numărul de locații unde se acceptă plăți cu cardul, pentru că și mulți comercianți mici, inclusiv din zona rurală, își vor instala terminale. Nu vom taxa băncile acceptatoare pentru cashback cel puțin pană la sfarșitul anului ăsta, iar pe partea de terminale, vom continua să subvenționăm instalarea lor cum am făcut-o și în anii anteriori. În funcție de categorie și de complexitate, un astfel de terminal costă de la 50-60-70 de euro până la 300 de euro", a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru România al MasterCard, răspunzând întrebărilor Profit.ro. 

Financial Forum este organizat de Profit.ro cu sprijinul MasterCard, EximBank și PayU.

viewscnt
Afla mai multe despre
plati online
plati cu cardul
carduri de debit
carduri de credit
plati cu telefonul mobil
mastercard
payu romania
netopia mobilpay