Acord între Facebook, YouTube și Twitter și marii advertiseri privind măsuri de combatere a conținutului online dăunător

Acord între Facebook, YouTube și Twitter și marii advertiseri privind măsuri de combatere a conținutului online dăunător
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 sep 2020

Facebook, YouTube și Twitter au convenit cu marii advertiseri primele măsuri de combatere a conținutului online dăunător, în urma boicotului împotriva platformelor de media socială care a avut loc după moartea afro-americanului George Floyd în custodia poliției și demonstrațiile anti-rasism declanșate de aceasta, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Advertiserii s-au plâns ani de zile că marile compani din sectorul mediei sociale iau prea puține măsuri pentru a preveni ca reclamele lor să fie afișate alături de conținut care răspândește ura, știrile false și alte tipuri de conținut dăunător, scrie News.ro.

PROFIT LIVE TV Dan Mihăescu, partener fondator al GapMinder: Asistăm la accelerarea unui termen foarte prăfuit, digital transformation, în domenii ca banking, asigurări, logistică sau retail CITEȘTE ȘI PROFIT LIVE TV Dan Mihăescu, partener fondator al GapMinder: Asistăm la accelerarea unui termen foarte prăfuit, digital transformation, în domenii ca banking, asigurări, logistică sau retail

Pe de altă parte, companiile mari de tehnologie vor să arate că iau măsuri, pentru a respinge apelurile pentru reglementarea mai strictă a activității lor.

Potrivit acordului anunțat miercuri de Federația Mondială a Advertiserilor (World Federation of Advertisers), vor fi adoptate definiții comune pentru formele de conținut dăunător, cum ar fi discursul care răspândește ura și bullyingul, iar platformele vor adopta standarde armonizate de raportare.

Platformele au convenit ca unele practici să fie evaluate de auditori externi și să ofere advertiserilor un control mai mare în privința conținutului afișat alături de reclamele lor. Acordul a avut loc la mai puțin de șase săptămâni înainte de alegerile prezidențiale din Statele Unite.

”Este un moment de referință în călătoria noastră de refacere a încrederii online. În timp ce schimbările nu se pot produce peste noapte, ziua de astăzi marchează un pas important în direcția corectă”, a declarat Luis Di Como, vicepreședinte executiv pentru media globală la grupul Unilever, unul dintre cei mai mari advertiseri din lume.

Carolyn Everson, vicepreședinte pentru Soluții de Marketing la Nivel Global al Facebook, a afirmat că acordul ”a aliniat industria pe un plafon de siguranță al brandului și un cadru de sustenabilitte, oferindu-ne tuturor un limbaj unificat pentru a progresa încombatera urii online”.

Cei care fac campanie pentru reglementarea mai bună a companiilor de media socială s-au declarat sceptici în privința măsurilor voluntare anunțate miercuri.

”Orice progres pentru reducerea conținutului online dăunător este binevenit. Cu toare acestea, până acum nicio măsură voluntară a companiilor de media socială nu s-a ridicat la nivelul promisiunilor inițiale. Timpul va spune ce diferență va face această inițiativă”, a declarat pe email David Babbs, din partea grupului britanic Clean Up the Internet.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
youtube