Apple și Spotify se luptă în abonamente pentru podcast-uri

Apple și Spotify se luptă în abonamente pentru podcast-uri
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 24 apr 2021

Cel mai nou front de luptă dintre Spotify și Apple s-a deschis în zona abonamentelor pentru podcast-uri premium, cu care fiecare din cele două companii vrea să motiveze și să atragă de partea ei creatorii de conținut.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

La jumătatea săptămânii trecute, în cadrul evenimentului în care și-a prezentat noile iPad-uri, Apple a făcut un scurt dar important anunț pentru o industrie întreagă - serviciul său de podcast-uri va lansa abonamentele pentru conținutul premium.

Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II) CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)

Abonamentele pot fi setate de creatorii de podcast-uri, care pot alege pentru ce emisiuni să ceară bani și câți bani să ceară pe lună de la ascultători.

Pentru activarea abonamentelor, creatorii de conținut vor plăti 20 de dolari pe an, plus un comision de 30% în primul an și 15% după primul an din veniturile generate prin abonamente.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

Acum, surse din cadrul Spotify spun este o chestiune de zile până când compania suedeză să anunțe propriul serviciu de abonamente pentru podcast-uri, ca o replică rapidă la mutarea făcută de Apple.

Răspunsul Spotify, însă, va fi foarte agresiv. Spotify nu va percepe niciun fel de taxă sau comision și va lăsa creatorii de conținut să stabilească valoarea abonamentelor. Compania suedeză vrea neapărat să iasă câștigător clar în comparația cu Apple și să fie prima alegere a creatorilor de podcast-uri.

Lipsa taxelor este, cel mai probabil, temporară. Spotify trebuie să monetizeze podcast-urile, în care a investit sume mari în ultimii ani. La un anumit moment, Spotify trebuie să impună un comision pe abonamente.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Ionuț Nedea, Litoralulromanesc.ro: Statul trebuie să promoveze destinațiile românești pentru turiștii români și străini. Exceptarea măsurii de purtare a măștii la plajă CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Ionuț Nedea, Litoralulromanesc.ro: Statul trebuie să promoveze destinațiile românești pentru turiștii români și străini. Exceptarea măsurii de purtare a măștii la plajă

Doar în Statele Unite, unde se estimează că există o audiență de 116 milioane de oameni, podcast-urile vor genera anul acesta, pentru prima oară, peste 1 miliard de dolari.

În vreme ce Spotify are peste 2,2 milioane de ascultători de podcast-uri, Apple a ignorat această industrie în ultimi ani și și-a văzut cota de piață micșorată de la 34% în 2018, la 24% în prezent.

viewscnt
Afla mai multe despre
apple
spotify
podcast