iRobot, producătorul celebrului aspirator autonom Roomba, a anunțat că vrea să vândă datele pe care acesta le-a colectat despre casele utilizatorilor.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
În 2015, iRobot a lansat aspiratorul Roomba 980, primul model conectat la wireless, ce putea fi comandat prin intermediul unei aplicații de smartphone. Fără ca utilizatorii să fie conștienți, acesta a mapat casele în care a funcționat și a trimis datele colectate producătorului.
Acum, producătorul vrea să vândă datele colectate de Roomba. Șeful iRobot, Colin Angle, a anunțat că speră ca în următorii doi ani să vândă datele către Google, Apple sau Amazon.
Hărțile și informațiile colectate de Roomba despre casele în care a funcționat ar putea fi folosite pentru îmbunătățirea tehnologiilor de smart home pe care marii giganți americani și mii de alte companii mici le dezvoltă.
Maparea caselor și colectarea datelor a fost menționată de producător în termenii de folosire care se consideră că sunt acceptați de către utilizatori din momentul în care încep să folosească produsul.
Această întâmplare ar trebui să constituie încă un avertisment pentru utilizatorii care țin la intimitatea lor. Pe parcurs ce înaintăm în lumea IoT (Internet of Things), în care din ce în ce mai multe produse sunt conectate la internet, astfel de episoade se vor înmulți și pot duce la întâmplări și mai grave decât lipsa intimității.