Bosch a înregistrat vânzări de 71,5 miliarde de euro și profit de 2 miliarde de euro în anul financiar 2020

Bosch a înregistrat vânzări de 71,5 miliarde de euro și profit de 2 miliarde de euro în anul financiar 2020
scris 23 apr 2021

Bosch, furnizorul de tehnologie și servicii, a anunțat că a înregistrat vânzări de 71,5 miliarde de euro și profit de 2 miliarde de euro în anul financiar 2020 și a planificat investiții de 1 miliard de euro în tehnologia celulelor de combustie, până în 2024.

”În 2020, vânzările Grupului Bosch s-au ridicat la 71,5 miliarde de euro. Ca urmare a pandemiei, vânzările au fost cu 6,4 procente sub nivelul din anul anterior (4,3 procente după ajustarea în funcție de cursul de schimb valutar). Compania a generat un profit operațional (EBIT, ajustat pentru efectele alocării prețului de cumpărare pentru Automotive Steering și BSH Hausgeräte) de 2 miliarde de euro”, a informat grupul.

Marja de profit operațional (EBIT) a fost de 2,8 procente, scrie News.ro.

Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II) CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)

„Bosch a ieșit cu bine din primul an de pandemie de coronavirus. Suntem unul dintre câștigători în tranziția către electromobilitate și ne extindem în mod semnificativ activitatea în domeniul software, prin implicarea inteligenței artificiale”, spune Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH.

În tehnologia pentru sisteme de propulsie, electromobilitatea se evidențiază ca activitate de bază a companiei Bosch. Denner a raportat efectuarea unor investiții de anvergură în acest domeniu: încă 700 de milioane de euro doar în acest an. Până în prezent, investițiile sale inițiale în electromobilitate totalizează cinci miliarde de euro.

În prezent, veniturile din vânzări realizate de Bosch în materie de componente ale sistemului de propulsie electric înregistrează o creștere de două ori mai rapidă decât a pieței, la aproape 40 de procente.

Obiectivul este de a spori de cinci ori cifra vânzărilor anuale, până la un total de aproximativ cinci miliarde de euro până în 2025 și de a atinge această țintă chiar cu un an mai devreme.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

Per ansamblu, Bosch a înregistrat comenzi în valoare de peste 20 de miliarde de euro până la finalul anului 2020.

În primele trei luni ale acestui an, vânzările Grupului Bosch au înregistrat o creștere cu 17 procente față de anul precedent.

„Cu un prim trimestru bun, Bosch a pășit cu succes în anul 2021”, a declarat Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vicepreședinte al consiliului de administrație Bosch.

Acesta și-a exprimat încrederea cu privire la anul 2021, dar se așteaptă să fie un alt an plin de provocări. Pentru perioada de raportare actuală, se preconizează ca cifra vânzărilor să crească cu aproximativ 6 procente față de anul precedent, în timp ce marja din operațiuni se va îmbunătăți ușor, la aproximativ 3 procente - sau aproximativ 4 procente fără costuri de restructurare.

Cu toate acestea, acest lucru depinde de efectele blocajelor din domeniul semiconductorilor, care sunt dificil de evaluat.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Ionuț Nedea, Litoralulromanesc.ro: Statul trebuie să promoveze destinațiile românești pentru turiștii români și străini. Exceptarea măsurii de purtare a măștii la plajă CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Ionuț Nedea, Litoralulromanesc.ro: Statul trebuie să promoveze destinațiile românești pentru turiștii români și străini. Exceptarea măsurii de purtare a măștii la plajă

„Anul 2021 va fi o etapă importantă pe calea noastră de a ne recâștiga marja țintă de aproximativ 7 procente în următorii doi-trei ani”, a spus Asenkerschbaumer.

Bosch preconizează că produsele compatibile cu Inteligența Artificială vor genera vânzări în valoare de miliarde de euro în următorii câțiva ani.

Bosch se concentrează, de asemenea, pe o piață în creștere pentru mega-tendința hidrogenului: compania consideră că piața hidrogenului verde din UE va valora aproape 40 de miliarde de euro până în 2030, cu rate de creștere anuale de 65 de procente.

Celulele de combustie convertesc hidrogenul în electricitate, iar Bosch dezvoltă atât soluții de celule de combustie staționare, cât și mobile.

În perioada 2021 - 2024, Bosch intenționează să investească un miliard de euro în tehnologia celulelor de combustie.

„Bosch este deja H2-ready”, a spus Denner.

Daniel Dines, CEO UiPath: Suntem produsul învățământului comunist. Nu am făcut bani pentru mașini scumpe și vile în Pipera sau pentru a merge în cluburi la distracție. Marea problemă a românilor este că nu gândesc global CITEȘTE ȘI Daniel Dines, CEO UiPath: Suntem produsul învățământului comunist. Nu am făcut bani pentru mașini scumpe și vile în Pipera sau pentru a merge în cluburi la distracție. Marea problemă a românilor este că nu gândesc global

Planul este să pună în funcțiune în acest an 100 de sisteme cu celule de combustie. Vor furniza energie electrică utilizatorilor, cum ar fi centrele de date, producătorii industriali și zonele rezidențiale. Un sistem cu celule de combustie staționar cu oxid solid, situat în centrul orașului Bamberg, Germania, a fost pus în funcțiune la sfârșitul lunii martie 2021, împreună cu Stadtwerke Bamberg, utilitățile publice ale orașului.

La 31 decembrie 2020, Grupul Bosch număra aproximativ 395.000 de angajați la nivel mondial. Adică mai puțin cu 3.100 de persoane decât în anul precedent: o scădere de aproximativ 1 procent. Numărul de angajați a scăzut în principal în Asia Pacific. În Germania, numărul angajaților a rămas în mare parte constant, de 131.800. La nivel mondial, numărul cercetătorilor și inginerilor a crescut cu aproximativ 600, până la aproximativ 73.200. Numărul dezvoltatorilor de software a crescut, de asemenea, cu mai mult de 10 procente, până la aproximativ 34.000.

Grupul Bosch este prezent pe piața din România de 26 de ani și numără peste 8.000 de angajați în cinci entități. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.

viewscnt
Afla mai multe despre
bosch
tehnologie