La doar câteva zile după ce datele a 533 de milioane de conturi de Facebook au fost postate online, a venit rândul ca aproximativ același număr de conturi LinkedIn să fie scoasă la vânzare.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Informațiile a 500 de milioane de profiluri LinkedIn au fost scoase la vânzare, la fel ca în cazul incidentului în care a fost implicat Facebook, pe un forum de hacking.
CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025Setul de date se bănuiește că este mult mai mare și că include date personale din cadrul mai multor platforme. Cele 500 de milioane de profiluri LinkedIn sunt doar parte a leak-ului.
Printre datele personale vândute se numără adresele de email, numărul de telefon genul și altele.
CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X RomaniaLinkedIn se apără spunând că nu a fost vorba de un hack (cum au spus și cei de la Facebook în cazul lor) și că leak-ul nu include date ale conturilor private. Cu alte cuvinte, conform LinkedIn, ar fi fost preluate datele deja disponibile în paginile publice de profil.
De asemenea, LinkedIn spune că datele au fost preluate nu doar de pe rețeaua profesională, ci din mai multe surse. “Nu a fost o breșă de securitate a LinkedIn”, afirmă reprezentanții platformei deținute de Microsoft, companie cu un business înfloritor în zona securității.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentuluiLinkedIn nu a spus și dacă cei jumătate de miliard de utilizatori vor fi notificați, pentru ca aceștia să știe că le-au fost preluate datele personale. Facebook, spre exemplu, a spus că nu va notifica utilizatorii, pentru că nu știe cu siguranță cine sunt cei afectați.