Google a adus în România Market Finder, instrumentul dedicat IMM-urilor care vor să-și extindă afacerile în străinătate

Google a adus în România Market Finder, instrumentul dedicat IMM-urilor care vor să-și extindă afacerile în străinătate
scris 30 mai 2019

Întreprinderile Mici și Mijlocii (IMM) din România au posibilitatea să-și extindă afacerile în străinătate, prin găsirea de noi clienți și creșterea vânzărilor online peste granițe, prin intermediul Market Finder.

Hanul din Moinești se întoarce din Cehia. Feng shui-ul lui Pallady în pericol CITEȘTE ȘI Hanul din Moinești se întoarce din Cehia. Feng shui-ul lui Pallady în pericol

Platforma oferă gratuit ghiduri, materiale video și sfaturi pentru a facilita primii pași ai companiilor către export și piețele externe.

Potrivit Google, pentru 60% dintre companiile care doresc să exporte, lipsa de informații despre piețele externe este principala provocare. În acest sens, o companie are nevoie de informații de bază înainte de a-și alege piața, cum ar fi unde este cererea cea mai mare pentru produsele și serviciile pe care le oferă.

FOTO Google Maps începe să afișeze limitele de viteză și în România CITEȘTE ȘI FOTO Google Maps începe să afișeze limitele de viteză și în România

Market Finder poate oferi date pentru toate aceste categorii, ajutând IMM-urile să-și extindă afacerile în străinătate, în contexul în care companiile trebuie să cunoască anumite date precum dimensiunea pieței, structura acesteia, cine sunt potențialii clienți și cât sunt dispuși să plătească, precum și informații despre competitori.

Reprezentanții gigantului american precizează că există mai mulți pași pe care companiile trebuie să le urmeze accesând Market Finder și pentru a exporta.

Astfel, o primă etapă ar fi găsirea celor mai bune piețe de export, iar după ce este introdusă în platforma adresa web a afacerii, aplicația va sugera piețele cele mai potrivite către care compania ar putea să-și exporte bunurile și serviciile. Mai departe, va fi afișat numărul de căutări lunare pe Google pentru produsul vândut de către firmă, precum și dimensiunea potențială a pieței. Market Finder va analiza gradul de utilizare a internetului, datele demografice și venitul disponibil, oferind indicatori clari și informații detaliate despre potențialul fiecărei piețe.

Pasul 2 constă în pregătirea afacerii pentru piețele globale. La această etapă, Market Finder cuprinde instrumente de localizare, ghiduri și sfaturi care arată cum să comunici eficient către o nouă piață, indiferent de limbă, obiceiuri și preferințe de plată. "Resursele de logistică prezintă regulile internaționale pentru livrări și transport din piața aleasă. Ghidul plăților explorează multitudinea opțiunilor de plată disponibile global și sugerează care sunt cele mai potrivite pentru fiecare piață", notează Google România.

În final, dar nu în cele din urmă, etapa a treia a procesului parcurs pe Market Finder ajunge la găsirea de noi clienți. Market Finder oferă resurse de pregătire în digital marketing pentru ca utilizatorii să poată găsi afacerea atunci când o caută. De exemplu, arată cum să creeze campanii de publicitate eficiente și țintite către piața aleasă, printr-o serie de studii de caz, ghiduri și materiale video.

Oficialii Google România au lansat, tot joi, alături de Market Finder, și proiectul "Exportă cu Google Atelierul Digital", un program național gratuit adresat antreprenorilor români care doresc să își extindă afacerea peste granițe.

Programul constă în ateliere de export și consultanță gratuită în hub-urile Google din București, Cluj-Napoca, Constanța, Timișoara și Iași. Prin intermediul acestei inițiative, antreprenorii vor învăța cum să pună bazele unei strategii de export potrivite pentru afacerea lor și cum să o implementeze.

Înscrierile se fac începând de din această săptămână, completând formularul dedicat aici

viewscnt
Afla mai multe despre
google
market finder