Anunțul a fost făcut de șeful companiei Mark Zuckerberg, într-o postarea pe Threads, cea mai nouă rețea socială dezvoltată de Meta.
Instagram ajungea la 2 miliarde de utilizatori în 2022, reușind în ultimii trei ani să atragă 1 miliard de utilizatori noi, în ciuda amenințării venite din partea TikTok.

Cu aceeași ocazie, Meta anunță schimbări semnificative la modul în care Instagram va funcționa pe viitor.
Compania vrea să pună și mai mult accent pe video, oferind și mai multă vizibilitate secțiunii Reels și oferind utilizatorilor opțiunea de a face din aceasta secțiunea principală a aplicației.
Cu Reels în prim plan, Instagram va semăna și mai mult cu TikTok, în vreme ce pozele vor face un pas în spate și vor deveni conținutul secundar al platformei.
Alături de video, Meta spune că va crește și importanța comunicării dintre utilizatori, iar butoanele pentru Reels și Messages vor ocupa un rol proeminent în aplicație.
Compania a lansat recent o aplicație de Instagram pentru iPad, unde se poate vedea deja parțial aceste schimbări - aplicația de iPad se deschide direct în secțiunea Reels, iar pozele sunt în plan secund.