Inteligența artificială prinde viteză în real estate

Inteligența artificială prinde viteză în real estate
scris 22 ian 2019

În primăvara lui 2016, publicația americană de real estate Inman News a realizat un experiment interesant, care se referea la punerea în legătură a trei potențiali cumpărători cu trei brokeri imobiliari umani, la concurență cu un chatbot aparținând companiei de imobiliare Creed Smith. De fiecare dată, chatbot-ul a oferit recomandări mai adecvate, într-un timp mai scurt. Experimentul dovedește că unul din business-urile în care inteligența artificială (AI) se răspândește foarte repede e, mai greu de presupus la prima vedere, tranzacțiile imobiliare.

Calculatoare, chatboți și asistenți inteligenți

Ideea de chatbot – program capabil de a susține o conversație cu sens cu un om – are aceeași vârstă cu calculatorul. Așa-numitul test Turing, propus de cercetătorul cu același nume în 1950, se referea fix la o mașină în stare de a crea aparența de umanitate într-o discuție cu un interlocutor uman. În explozia AI din ultimii ani, însă, nu aparența de umanitate contează, ci funcționalitățile pe care un astfel de bot (prescurtare de la „robot”) le poate oferi. De la asistenți inteligenți ca Siri (Apple) sau Alexa (Amazon) la programe superspecializate, chatboții sunt creați în ziua de azi pornind de la considerentul utilității.

Chatboții imobiliari

În real estate, inteligența artificială este utilă în primul rând fiindcă poate porni de la întrebări foarte simple, afirmă un studiu al Maruti Techlabs. Acestea sunt:

  • Intenționezi să cumperi, vinzi sau închiriezi?
  • Care e amplasamentul?
  • Ce marjă de preț?
  • Numărul de dormitoare
  • Perioada (data achiziției sau intervalul de închiriere).

Dacă experimentul Inman News presupunea înlocuirea agentului uman cu inteligența artificială, abordarea de mai sus arată că în practică problema se pune diferit. Chatboții sunt utili mai ales în faza numită în marketing lead capture, cea în care potențialul cumpărător (includem aici și doritorii de spații cu chirie) dorește un minimum de detalii în plus față de descrierile standard ale proprietăților. Specialiștii în marketing știu foarte bine că în acest stadiu viteza, precizia și caracterul neintruziv al comunicării sunt esențiale. Or inteligența artificială tocmai asta asigură.

În alți termeni, a folosi un chatbot e la fel de neintruziv și lejer cu a studia oferta de pe un site de imobiliare. Și, în plus, mult mai comod și mai precis.

Avantajele pentru companii

E evident că tehnologiile noi ameliorează business-urile realizând în același timp economii substanțiale. Spre deosebire de un agent imobiliar, un chatbot va fi disponibil instantaneu, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, la costuri foarte mici după implementarea inițială. Iar implementarea nu e nici ea oneroasă. Pe lângă soluțiile dedicate, construite de la zero, o serie întreagă de platforme, începând chiar cu Facebook, oferă kituri care fac consturirea unor astfel de aplicații mult mai facilă și necostisitoare.

Chiar dacă se răspândește foarte repede în real estate, inteligența artificială e folosită în momentul de față ca un complement al abilităților umane și nu pare că va înlocui specialiștii în carne și oase. În plus față de funcționalitățile descrise mai sus, ea mai poate ajuta la tururi virtuale ale proprietăților vizate, programarea unor întâlniri și altele. Cu siguranță, în viitor aceste facilități se vor înmulți. Dar, dacă ne gândim temători la o zi în care mașina va înlocui cu totul omul – așa-numitul moment al singularității -, nu e cazul să ne facem griji, fiindcă întreaga industrie imobiliară va dispărea oricum. La urma urmei, vom fi obligați să locuim acolo unde ne repartizează mașina, nu?

Octavian Pătrașcu este un antreprenor și angel investor cu o carieră de peste 10 ani în piețele de capital, tech, fintech și real estate. A realizat trei exituri de succes, dintre care două pentru branduri globale care activează în piețele financiare și unul, ca investitor minoritar în Vector Watch. Este managing partner al Key Way Group și fondator al TVP Family Office. Comentariile lui pot fi găsite online pe Octavianpatrascu.com.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
chatbot
inteligenta artificiala
real estate