Numărul de utilizatori Clubhouse din România s-a triplat

Numărul de utilizatori Clubhouse din România s-a triplat
scris 28 apr 2021

Numărul de utilizatori Clubhouse din România s-a triplat în ultimele luni, 44% dintre utilizatorii români de iPhone intervievați într-un sondaj (vs. 12,9% în luna februarie) spunând că și-au instalat Clubhouse. Acest lucru se traduce într-un număr estimat de 255.498 de români care au intrat în Clubhouse până la jumătatea lunii aprilie.

“Un alt fapt care ne-a surprins a fost să aflăm că românii preferă “room-urile” locale versus cele internaționale, iar aceasta, pentru că au parte de un conținut calitativ. Motivul principal pentru care aceștia participă în rooms se datorează dezvoltării personale, mai prezente la categoriile de educație și venituri superioare și cu vârstele la extreme: foarte tineri sau în segmentul cel mai matur. Mai mult, oamenii au descoperit mulți influenceri noi, relevanți pentru comunitățile lor, care ating subiecte actuale”, spune Mădălina Tătaru, Data & Analysis Manager - Digitas România.

Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III) CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)

Recent a fost însă relatat că cifrele ultimelor două luni pentru cea mai mediatizată nouă platformă socială, Clubhouse, par să indice că aceasta se apropie de potențialul maxim pe care-l poate avea în forma actuală, cu acces pe bază de invitație.

După 9,5 milioane de download-uri în februarie, Clubhouse a scăzut dramatic în martie, când s-a oprit la doar 2,7 milioane de download-uri, conform datelor furnizate de Sensor Tower.

Față de februarie, luna martie a adus o scădere a numărului de download-uri cu 72%, ceea ce ar trebui să pună pe gânduri fondatorii rețelei sociale concentrate pe conținut audio.

Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II) CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)

La fel de adevărat este, însă, că februarie pare să fi fost doar un spike, iar ritmul actual de creștere să fie mai aproape de cel normal. Asta că pentru cifra din martie este aproape de (chiar puțin peste) cele 2,4 milioane de download-uri din ianuarie.

Pe de altă parte, trendul descendent pare să continue și în aprilie. În primele 18 zile ale acestei luni, Clubhouse a avut doar 643.000 de instalări, față de cele 2 milioane din aceeași perioadă a lunii anterioare.

În acest ritm, Clubhouse va fi în aprilie undeva în jurul a 1 milion de download-uri, ceea ce ar însemna cea mai slabă lună din acest an și, în fapt, o revenire la nivelul lunii decembrie.

EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București

Departe de a indica sfârșitul rețelei, noile cifre par mai degrabă să le sugereze celor de la Clubhouse că a venit timpul să renunțe cele două limitări, care până acum au ajutat la creșterea interesului.

Pe deoparte, pare să fie momentul potrivit pentru Clubhouse să renunțe la sistemul de acces pe bază de invitație și să lase utilizatorii să acceseze liber platforma.

Pe de altă parte, Clubhouse mai are un as în mânecă - versiune pentru Android, care se lasă cam de mult așteptată. Lansarea pe Android ar deschide calea rețelei sociale către cei aproximativ 2,5 miliarde de utilizatori ai smartphone-urilor bazate pe sistemul de operare dezvoltat de Google.

viewscnt
Afla mai multe despre
clubhouse
audio