Șeful departamentului de securitate al Facebook a renunțat la poziție ca urmare a scandalului Cambridge Analytica

Șeful departamentului de securitate al Facebook a renunțat la poziție ca urmare a scandalului Cambridge Analytica
scris 20 mar 2018

Facebook suferă una dintre cele mai drastice scăderi pe termen scurt a prețului acțiunilor, iar șeful pe partea de securitate este repoziționat în cadrul companiei în urma scandalului Cambridge Analytica.

Cambridge Analytica este compania care se ocupa de campania lui Donald Trump pe partea de social media. Aceasta ar fi intrat ilegal în posesia datelor a aproximativ 50 de milioane de utilizatori Facebook.

Compania angajată de Trump în campania electorală a cumpărat datele de la Aleksandr Kogan, profesor la Universitatea Cambridge. Kogan a dezvoltat o aplicație, deghizată sub forma unui sondaj, care a colectat datele participanților și ale prietenilor acestora.

Facebook investighează dacă un angajat al său a știut despre scurgerile de date ale utilizatorilor către Cambridge Analytica CITEȘTE ȘI Facebook investighează dacă un angajat al său a știut despre scurgerile de date ale utilizatorilor către Cambridge Analytica

Vârful icebergului în acest scandal pare să fie faptul că Facebook a știut despre problemă înainte să afle presa, dar nu a întreprins nimic pentru a-și informa și proteja utilizatorii, considerând că nu au fost învinse protocoalele proprii de securitate.

Ca urmare a acestui scandal, acțiunile Facebook au scăzut la aflarea veștii cu 7%, ștergând cu buretele 40 de miliarde de dolari din valoarea de piață a companiei.

De asemenea, urmare a acestui scandal care abia a început să-și producă efectele, șefului departamentului de securitate Alex Stamos, i-au fost schimbate prioritățile în cadrul companiei.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
facebook
cambridge analytica