Aplicația de short-form video a decis să nu accepte reclame care au legătură cu politica, făcând notă discordantă cu restul rețelelor sociale.
În ciuda faptului că a fost acuzată de promovarea intereselor Beijingului și cenzură pe topicurile legate de protestele din Hong Kong, printre altele, TikTok încearcă să se distanțeze de politică, renunțând inclusiv la banii care vin din reclamele politice.
TikTok nu va afișa reclame politice pentru că “nu se încadrează în experiența pe care o aplicație de short-form video trebuie să o ofere”.
Serviciul chinez nu va accepta reclame care promovează sau se opun vreunui candidat, lider politic sau partid și nu va afișa reclame politice nici la nivel local și nici la nivel de țară sau global.

Vicepreședintele Blake Chandlee spune că TikTok vrea să fie recunoscută ca un loc pentru exprimarea creativă și un mediu pozitiv care inspiră creativitate. Politica, în opinia celor de la TikTok, nu inspiră nici pozitivism, nici creativitate.
Rețeaua socială cu cea mai puternică ascensiune din ultimul an include mai multe tipuri de reclame, inclusiv reclame în video, la pornirea aplicației și hashtag-uri sponsorizate.
Renunțând la reclamele politice, TikTok va pierde o sursă importantă de venituri, dar vă scapă și de multă bătaie de cap. Reclama politică atrage multe complicații, așa cum s-a văzut și în cazul Facebook, Instagram și Twitter.