Uniunea Europeană pune presiune pe giganții din domeniul tehnologiei în vederea combaterii discursurilor defăimătoare și a propagandei extremiste

Uniunea Europeană pune presiune pe giganții din domeniul tehnologiei în vederea combaterii discursurilor defăimătoare și a propagandei extremiste
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 29 sep 2017

Pe parcursul următoarelor luni, Uniunea Europeană va monitoriza acțiunile marilor companii de tehnologie în ceea ce privește prevenirea, depistarea și eliminarea așa-numitului hate speech din cadrul platformelor online.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Comisia Europeană a emis un set de principii și instrucțiuni pentru giganții din domeniul tehnologiei, precum Facebook, Google sau Twitter, pe care aceștia să-l aibă în vedere în lupta împotriva conținutului ilegal – propaganda extremistă, incitarea la ură și orice fel de discurs defăimător propagat în mediul online.

Aceste instrucțiuni au deocamdată doar rol consultativ, însă, dacă situația nu se va îmbunătăți pe parcursul următoarelor luni, instituția executivă a Uniunii Europene vă recurge și la măsuri mai dure.

„Vizibilitatea din ce în ce mai mare și răspândirea conținutului care incită la ură și violență în mediul online reprezintă o amenințare cât se poate de serioasă la securitatea cetățenilor Uniunii Europene” se arată în comunicatul oficial.

Numărul de proiecte Internet of Things la scară largă s-a dublat în ultimul an CITEȘTE ȘI Numărul de proiecte Internet of Things la scară largă s-a dublat în ultimul an

Reprezentanții UE au recunoscut că în ultima vreme s-au făcut progrese, însă acestea sunt departe de a fi suficiente. Una din probleme este eliminarea cu mare întârziere a conținutului care incită la ură. Conform unui studiu realizat de UE, 28% din conținutul depistat este eliminat abia după o săptămână, timp în care este vizibil și răspândit în cadrul rețelelor sociale și a mediului online în general.

Normele de ghidare ale Comisiei Europene pornesc de la trei principii simple:

  • Depistarea automată și notificarea celor care incită la ură;
  • Eliminarea propriu-zisă a conținutului care ar trebui să fie mai eficientă și mai rapidă;
  • Prevenirea postării în mod repetat din parte celor care încearcă să prolifereze acest gen de conținut.

Comisia Europeană va monitoriza cu atenție activitatea companiilor de tehnologie în această direcție până în mai 2018, urmând ca apoi să decidă dacă sunt necesare măsuri legislative suplimentare.

viewscnt
Afla mai multe despre
uniunea europeana
extremism
google
facebook
twitter