Veniturile Apple au crescut în trimestrul trei fiscal la toate categoriile și în toate zonele geografice, depășind așteptările analiștilor

Veniturile Apple au crescut în trimestrul trei fiscal la toate categoriile și în toate zonele geografice, depășind așteptările analiștilor
scris 31 iul 2020

Veniturile Apple au crescut în trimestrul trei fiscal la toate categoriile și în toate zonele geografice, în condițiile în care clienții care au lucrat și au studiat de acasă în timpul pandemiei de Covid-19 au apelat la produsele și serviciile companiei, transmite Reuters.

Datele raportate de companie au depășit așteptările analiștilor, chiar și în cazul unor categorii cu creștere lentă, precum iPad-uri și computere Mac, iar acțiunile Apple au urcat cu până la 6% după închiderea tranzacțiilor bursiere de joi.

Rezultatele aferente trimestrului al treilea fiscal, care au inclus vânzări de iPhone-uri cu circa 4 miliarde de dolari peste așteptările analișștilor, au venit în aceeași zi cu datele referitoare la prăbușirea PIB-ului Statelor Unite cu 32,9% în trimestrul trecut, ce mai slabă performanță economică a țării după Marea Depresiune, scrie News.ro.

Directorul financiar al Apple, Luca Maestri, a confirmat că noile game de iPhone-uri, care în mod normal sunt lansate pe piață la sfârșitul lunii septembire, vor veni cu o întârziere de câteva săptămâni, din cauza problemelor apărute în lanțurile de aprovizionare.

Amazon a obținut cel mai mare profit din istoria sa, de 5,2 miliarde de dolari, în trimestrul doi, perioada de vârf a pandemiei din Statele Unite CITEȘTE ȘI Amazon a obținut cel mai mare profit din istoria sa, de 5,2 miliarde de dolari, în trimestrul doi, perioada de vârf a pandemiei din Statele Unite

Dar directorii companiei anticipează că produsele Apple vor genera în continuare performanțe solide.

Amazon.com și Facebook au raportat la rândul lor rezultate peste așteptările analiștilor.

Cu 60% din vânzări generate de piețele internaționale, Apple a raportat venituri din vânzările de iPhone-uri de 26,42 de miliarde de dolari, cu 4 miliarde de dolari peste așteptările analiștilor, potrivit datelor IBES oferite de firma Refinitiv.

Într-un interviu acordat Reuters, directorul general Tim Cook a spus că după perturbările produse în aprilie, vânzările au început să își revină în lunile mai și iunie, susținute de lansarea iPhone SE, la un preț de 399 de dolari, în aprilie.

”Cred că măsurile economice de stimulare, nu doar în SUA dar și în restul lumii, au ajutat”, a declarat Cook.

Creșterea în continuare a serviciilor și a accesoriilor a dovedit durabilitatea brandului companiei, ceea ce a determinat investitorii să considere Apple drept un plasament sigur, iar acțiunile acesteia au crescut începând din martie.

Vânzările companiei au crescut puternic în regiunea Chinei, unde prețurile agresive în timpul sezonului cumpărăturilor din luna iunie și prețul mai mic al modelului iPhone SE au contribuit la un avans al vânzărilor de 2%, la 9,33 de miliarde de dolari.

”China rămâne un ingredient cheie al rețetei de succes a Apple și estimăm că circa 20% din actualizările de iPhone-uri vor proveni din această regiune în următorul an”, a declarat analistul Daniel Ives, al firmei Wedbush Securities, într-o notă de analiză.

Apple a mai anunțat o divizare la 4 a acțiunilor, pentru că dorește ca titlurile să rămână accesibile unei game largi de investitori.

Prețul acțiunilor Apple a depășit joi, pentru prima oară, nivelul de 400 de dolari pe unitate, cu toate că proporțional a fost mai ridicat înainte de o divizare de la 7 în 2014.

Veniturile și profitul Apple din trimestrul al treilea au fost de 59,69 de miliarde de dolari, respectiv 2,58 de dolari pe acțiune, comparativ cu așteptările analiștilor de 52,25 de miliarde de dolari i 2,02dolari pe acțiune.

Vânzările segmentului de servicii, care include oferte ca iCloud și Apple Music, au avansat cu 14,8%, la 13,16 miliarde de dolari, comparativ cu așteptările analiștilor, de 13,18 miliarde de dolari.

Cook a declarat că Apple are 550 de milioane de abonați plătitori pe platforma sa, în urcare de la 515 milioane de abonați în trimestrul anterior.

Vânzările de dispozitive purtabile, care includ Apple Watch, au urcat cu 16,7%, la 6,45 de miliarde de dolari, comparativ cu estimările de 6 miliarde de dolari.

Apple nu a publicat estimări pentru trimestrul al patrulea fiscal.

Compania a beneficiat de tendința de muncă și învățare de acasă, raportând vânzări de iPad-uri și computere Mac de 6,58 de miliarde de dolari i de 7,08 miliarde de dolari, care au depășit estimările de 4,88 de miliarde de dolari și de 6,06 miliarde de dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
apple
covid-19