Povestea Maybelline, un imperiu clădit din nevoie, pornind de la o sticluță

Povestea Maybelline, un imperiu clădit din nevoie, pornind de la o sticluță
scris 1 dec 2022

Proverbul „nevoia te învață” pare să fi pus bazele mai multor afaceri decât ne-am fi putut închipui, unele dintre ele crescând în ritm accelerat și ajungând să fie cunoscute la nivel internațional.

Este și cazul lui Thomas Lyle Williams, a cărui poveste este relatată pe larg cu publicația bani.md.

Thomas Lyle Williams avea doar 19 ani când i-a venit ideea de a porni o companie producând mascara. Sursa de inspirație a fost chiar sora sa, care, după ce își arsese accidental genele la aragaz, a încercat să mascheze asta folosind un tuș negru fabricat cu ce avea prin casă – vaselină și cărbune.

Producătorul ușilor și ferestrelor QFort investește peste 20 milioane de euro într-o nouă fabrică CITEȘTE ȘI Producătorul ușilor și ferestrelor QFort investește peste 20 milioane de euro într-o nouă fabrică

Nu i-a ieșit din prima, așa că a fost nevoit să angajeze un specialist, care l-a ajutat să lanseze primul produs mascara din Statele Unite, numit inițial Lash-Brow. După doi ani, în care a tot perfecționat produsul pentru a-l scoate pe piață, Thomas Lyle Wulliams l-a redenumit folosind o parte din numele surorii sale, Mabel. Așa s-a „născut” faimosul mascara Maybelline.

În 1929, antreprenorul a extins gama de produse și cu alte articole de înfrumusețare, printre care farduri și creioane de sprâncene. După cel de-Al Doilea Război Mondial, Maybelline a intrat și pe alte piețe.

După Primark, și Converse și In Street vin în România. Când și unde deschid primul magazin propriu CITEȘTE ȘI După Primark, și Converse și In Street vin în România. Când și unde deschid primul magazin propriu

Ulterior, Williams s-a mutat în California, unde a cumpărat o casă în Hollywood Hills, unul dintre cele mai faimoase cartiere din Los Angeles. Partenerul său, Emery Shaver, care se ocupa alături de acesta de publicitate, a contactat o serie de staruri din industria cinematografiei pentru a promova produsele companiei, așa că brandul a avut din ce în ce mai multă vizibilitate.

În 1967, la patru ani după moartea lui Shaver, antreprenorul a vândut compania către Plough Inc. (în prezent Schering-Plough), întreaga linie de producție fiind mutată din Chicago în Memphis, Tennessee. Fondatorul a murit în 1976, în L.A.

În 1990, noul proprietar a vândut la rândul său businessul către o firmă de investiții din New York, Wasserstein Perella & Co., pentru ca în final, în 1996, compania să fie cumpărată de gigantul L’Oréal. În 2001, brandul a fost redenumit Maybelline New York.

FOTO Tranzacție: ASE cumpără Casa Sabba Ștefănescu cu aproape 7 milioane euro CITEȘTE ȘI FOTO Tranzacție: ASE cumpără Casa Sabba Ștefănescu cu aproape 7 milioane euro

În prezent, compania este cel mai mare brand de cosmetice din lume, fiind disponibil în 120 de țări, inclusiv în România.

La nivel global, L’Oreal a avut vânzări de 26 miliarde euro in 2017. Compania este prezentă în aproximativ 140 de țări și are circa 89.000 angajați. În acelasi timp, L’Oreal înregistrează în fiecare an circa 400 brevete, reprezentând partea de cercetare pentru descoperirea produselor inovative.

Brandurile sub umbrela L’Oreal sunt: Garnier, Maybelline, Nyx, Vichy, La Roche-Posay, Kerastase, Matrix, Lancome, Biotherm, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Cacharel, Diesel, Viktor&Rolf, Kiehl’s, Urban Decay și Clarisonic.

viewscnt
Afla mai multe despre
maybelline
parfum