INTERVIU Alexandru Manea, Founder ANG Luxury Properties. Despre succes în sfera luxury real-estate

INTERVIU Alexandru Manea, Founder ANG Luxury Properties. Despre succes în sfera luxury real-estate
scris 3 aug 2021

Interviu realizat de Andrei Stoian, Editor-în-Chief 

Cum ați caracteriza dinamica pieței de real-estate, segmentul luxury din România? Care sunt particularitățile?
Aș spune că este într-adevăr o piață dinamică și în plină dezvoltare. Terenurile goale potrivite pentru dezvoltare sunt la mare căutare peste tot, dar cu atât mai mult în zona de nord a Bucureștiului, fiind considerată o zonă premium. Deoarece acestea sunt tot mai rare de găsit și autorizațiile tot mai greu de obținut, prețurile se ridică pe măsură, devenind într-adevăr un lux să îți permiți un apartament în zona Kiseleff sau Aviatorilor de exemplu. Zona Herăstrău rămâne în continuare extrem de căutată datorită proximitățîi parcului și a tot ceea ce oferă el. Cu toate acestea, ne bucurăm mult să vedem o creștere în dorința clienților de a locui în astfel de zone premium și în apartamente cu finisaje de cea mai înalta calitate, care țin la detalii.

Care sunt caracteristicile unei proprietăți pentru a purta eticheta luxury, premium?
O proprietate poate fi considerată luxury și demnă de portofoliul nostru având următoarele caracteristici: zona premium, ceea ce înseamnă retrasă, liniștită, în principal nordul capitalei; finisaje de cea mai bună calitate, atât ale apartamentului, cât și ale clădirii, zone de lobby și întrări impunătoare, locuri de parcare disponibile pentru achiziție, pază și supraveghere non-stop, sistem de concierge, și nu în ultimul rând o vedere spectaculoasă.

Care sunt exigențele cumpărătorilor în materie de proprietăți premium?
Atunci când decizi să investeșți o sumă semnificativă de bani într-un imobil premium, automat ești mult mai exigent cu cerințele tale. Noi avem două categorii de clienți, și anume: cei care caută o proprietate pentru a locui acolo și cei care caută pentru investiție. Bineînțeles, factorii decisivi sunt destul de comuni: calitatea finisajelor, zona, metrajul, raportul acestora în relație cu prețul. Pentru o familie, foarte important este spațiul, astfel că trebuie să aibă un metraj cât mai mare, spațiile de depozitare de multe ori reprezintă un factor important și evident un preț corect. Pe de altă parte, pentru investitori, metrajul nu este factorul cheie, ci prețul și randamentul cât mai mare pe care acel apartament îl poate aduce dacă va fi dat în chirie sau în situația în care în vom revinde. Chiar și în rândul investitorilor aceștia pot fi grupați în mai multe categorii, cei care cumpără la nivel de proiect și revând atunci că proiectul se aproprie de finalizare, unde prețurile pot crește până la 20%, și investitorii care fac achizițîi în vederea închirierii, atât a apartamentelor dar și a spațiilor comerciale mici, tip boutique.

Aici intervine de partea noastră o consultanță mult mai amplă, în sensul în care, împreună cu cliențîi noștri care doresc pentru investiție, ne așezăm la masă în biroul nostru, facem o lista cu cele mai bune opțiuni, analizăm punctele forțe și punctele slabe pentru fiecare apartament de interes și vedem care ar fi randamentul în urmă închirierii sau revânzării.

Acesta este și motivul pentru care ținem că toți cumpărătorii noștri să aibă un overview asupra zone și proiectelor vizate, în așa fel încât să ne asigurăm că își plasează banii unde și cum trebuie.

Care sunt elementele care vă diferențiază față de alte companii din piața de luxury?
Principalul element cheie care ne diferențiază nu îl reprezintă doar faptul că oferim consultanță în cadrul biroului nostru, ci mai mult, faptul că pentru noi, invitarea clienților în cadrul biroului și consultanță oferită reprezintă punctul principal de plecare pentru experiență care va urmă alături de noi înspre găsirea proprietățîi potrivite.

Deoarece cliențîi noștri sunt persoane ocupate și calculate, dorim că serviciile oferite de către noi să le satisfacă nevoile, scutindu-le mult timp pierdut pe teren, deoarece de multe ori se întâmplă să ajungi acolo și să nu fie exact ce ți-ai imaginat.

Astfel, în timpul consultanței, noi prezentăm clienților cele mai bune oferte din portofoliul nostru potrivite cerințelor lor, poze și filmulețe cu interiorul, dar și cu exteriorul și nu în ultimul rând, locația exactă pe harta.

Însă în final, oricine poate să facă acest lucru, motiv pentru care factorul uman pentru noi că și singură companie luxury de real estate din România, este esențial.

Modalitatea în care expunem anumite aspecte, felul în care ne păstrăm relațiile cu cliențîi noștri, fie ei cumpărători sau vânzători, vibe-ul din cadrul biroului nostru, dar și atitudinea consultanților noștri, detaliile legate de modulul care le servim cafeaua, sau faptul că au posibilitatea să-și alegă un pahar de vin sau un trabuc dintr-un meniu personalizat, cred că sunt elemente mai mult decât diferențiatoare.

Ce servicii oferiți dezvoltatorilor și cum se desfășoară parteneriatul cu aceștia?
De-a lungul timpului, relațiile pe care le-am dezvoltat cu partenerii noștri, sau dezvoltatori cum îi numește toată lumea, sunt mult peste un simplu contract de intermediere.

Marketingul nișat și agresiv ce-i drept pe care-l facem în interiorul companiei noastre, generează intradevar potențial cumpărători extrem de importanți, așa încât principalul aspect pe care îl îndeplinim este un portofoliu concret de cumpărători, atenți precalificat de către noi, dar și atenția cu care avem grijă să le prezentăm proiectele în câte avem încredere și pe care le îndrăgim.

Noi avem consultanți dedicați pe fiecare proiect din portofoliul ANG Luxury Properties, consultanță care se potrivesc cu proiectul respectiv, așa încât din nou intervine factorul uman, la care ținem atât de mult.

Evident că pe lângă activitatea noastră obișnuită de a vinde produsul, pe care avem mereu grijă să o facem cât mai bine și în cel mai mic detaliu, ne concentrăm să oferim un pachet complet de servicii de marketing, pentru o vizibilitate cât mai bună. Oferim servicii de: graphic design, Facebook Ads, Google Ads, social media management și pachet complet de servicii foto/video.

Parteneriatul cu aceștia constă foarte mult în a păstra o foarte bună comunicare, transparență și încrederea deplină pe care o oferim reciproc. Astfel, reușim să îmbinăm cerințele tuturor partenerilor și clienților noștri și să creăm comunități frumoase în fiecare proiect de care avem plăcerea să ne ocupăm.

Care sunt acele abilități, competențe cheie pe care ar trebuie să le aibă un broker imobiliar de succes – focus pe segmentul luxury?
În primul rând, noi am încercat să scoatem acest concept de broker din “fișa postului” companiei noastre deoarece lumea percepe acest cuvânt într-un sens neplăcut și nu înțelege adevărată valoare pe care noi o aducem pe piață. Astfel, noi am înlocuit cuvântul “broker” cu cel de “consultant” imobiliar, deoarece asta este exact ceea ce ne diferențiază, consultanță și pachetul complet de servicii oferit.

Consider că atunci când nu înțelegi, nu percepi detaliile unei activități nișate pe produse luxury, cred că nu poți să vinzi nimic, nu doar real estate.

Luxury înseamnă un amalgam de trăiri pe care trebuie să i le pui la dispoziție cumpărătorului, începând cu locația și felul în care arată biroul tău până la modul în care îi prezinți o proprietate.

În afară de abilitățile clasice pe care trebuie să le dețînă orice persoană care lucrează în vânzări, în acest segment luxury, este esențial să fii atent la detalii, să știi să faci prezentări ample, clare, frumoase, să atingi elemente cheie care să cuprindă atât un overview pe zona, previziuni pentru o perioada mai lungă sau mai scurtă, cât și o analiză specifică în funcție de nivelul de investiție, dar și detalii legate de LifeStyle.

Care sunt trendurile globale în acest segment și cum sunteți conectați la acestea?
Noi ne inspirăm numai din SUA așa încât suntem mai mult decât conectați la tot ce înseamnă piață luxury de real estate de acolo, fiindcă vizăm expansiunea noastră la nivel global, iar deschiderea unui office de real estate luxury în NY și LA este țelul pentru care lucrăm în fiecare zi.

Evident că suntem la curent cu ceea ce se întâmplă în marile capitale are Europei, avem informațiile legate de prețurile de acolo și felul în care ele evoluează și ne dăm seama că România este o piață destul nouă pe acest segment, un pol extrem de bun de investiție, unde tot mai mulți străini își doresc să și plaseze banii.

Care sunt proiectele fanion ale ANG Luxury Properties din acest an?
Kiseleff 16, La Gloire – Varșovia 6, Rahmaninov Residence, FZeen Floreasca Lake, WIN Herăstrău, One Modorgan, One Peninsula, One Mircea Eliade sunt proiectele luxury care fac parte din portofoliul ANG Luxury Properties.

S Residence Mamaia este iar un proiect fanion de care avem plăcerea să ne ocupăm și să îl reprezentăm în exclusivitate.

Pentru că Mamaia s-a dezvoltat extrem de mult în ultimii ani, însă există foarte puține proiecte luxury, WIDA Residence este al doilea proiect de la malul marii care face parte din portofoliul nostru.

Ce obiective v-ați setat pentru anul acesta și 2022?
Obiectivele anului acestuia, cât și ale anului viitor sunt de a ne extinde, de a deschide câte un sediu boutique în fiecare zona din nordul Capitalei, pentru a avea o acoperire și mai mare asupra fiecăreia și bineînțeles, profesioniști dedicați acestora care să colaboreze între ei pentru a oferi clienților noștri cea mai bună experiență posibilă.

Iar obiectivul primordial pentru următorii 2 ani, este listarea la bursă și atragerea de noi investitori pentru a ne extinde la nivel național și internațional.

Un material Investing in Property

viewscnt
Afla mai multe despre
alexandru manea
ang luxury properties