Ponta: Prin noile legi ale achizițiilor, poate câștigă proiecte și firmele românești, dacă mai există

Ponta: Prin noile legi ale achizițiilor, poate câștigă proiecte și firmele românești, dacă mai există
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 20 oct 2015

Noul sistem de achiziții publice, care urmează să fie aprobat de Guvern, ar putea selecta mai bine firmele serioase, având în vedere că proiecte precum construcția podului de la Agigea sau a autostrăzii Sibiu-Orăștie au fost executate cu întârziere de către companii germane sau italiene, afirmă premierul Victor Ponta.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Guvernul va discuta vineri, în primă lectură, pachetul de legi privind achzițiile publice, prezentat anterior de Profit.ro, pentru ca săptămâna viitoare să le aprobe și le transmită Parlamentului spre dezbatere și adoptare.

"Pornim de la primul segment, partea de achziții, și după acea vedem cine câștigă licitațiile, că, repet, podul l-a făcut o firmă din Germania cu un an întârziere, autostrada a făcut-o o firmă din Italia cu un an întârziere și prost a  făcut-o. Deci, poate că din legea achzițiilor putem să facem să mai câștige..., să câștige doar firmele serioase, românești, dacă mai există, sau străine, dar important e să existe un sistem prin care să selectăm mai bine pe cei care fac investițiile publice", a afirmat Ponta.

În cazul autostrăzii Sibiu-Orăștie, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, l-a informat pe premier că a fost vorba de un cumul de probleme, care au pornit de la lipsa studiilor geologice, iar, în urma discuțiilor cu firma italiană Salini - Impregilo, reparațiile vor fi efectuate din banii acesteia. Ministrul a arătat că a convocat la discuții și conducerea companiei din Italia, care a realizat autostrada. 

Din cauza unor probleme la fundație, generate de infiltrații de apă, aproximativ 200 de metri din autostrada Sibiu-Orăștie, deschisă în luna noiembrie a anului trecut, va fi demolată și refăcută pe cheltuiala constructorului.

În ceea ce privește podul de la Agigea, peste canalul Dunăre-Marea Neagră. acesta a fost dat luni în folosință, dar cu o depășire a termenului de execuție de nouă luni de către constructorul Bilfinger Berger Baugesellschaft.

viewscnt
Afla mai multe despre
achiziții
proiecte
firme
ponta