AB InBev a primit cel puțin șase oferte pentru mărcile de bere din Europa scoase la vânzare

AB InBev a primit cel puțin șase oferte pentru mărcile de bere din Europa scoase la vânzare
scris 8 nov 2016

Grupul Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a primit cel puțin șase oferte pentru mărcile de bere din Europa scoase la vânzare în cadrul preluării de 100 de miliarde de dolari a SABMiller, potrivit unor surse apropiate situației, citate de Reuters.

Prima rundă de depunere a ofertelor pentru preluarea mărcilor cîntre care se află Pilsner Urquell în Cehia și Tyskie și Lech în Polonia, a avut ca termen limită ziua de luni, scrie News.ro.

În valoare de peste 5 miliarde de euro, mărcile au fost scoase la vânzare în cadrul preluării de peste 100 de miliarde de dolari a SABMiller, care a fost finalizată în octombrie.

Producătorul japonez de bere Asahi Holdings și fondul de investiții PPF din Cehia au făcut oferte concurente, în timp ce grupul ungar MOL s-a asociat cu producătorul polonez de juice-uri Maspex Wadowice Group și asigurătorul polonez PZU pentru o ofertă comună.

Fondurile de investiții Bain Capital și Advent s-au asociat pentru lansarea unei oferte, ir KKR a făcut același lucru cu Mid Europa Partners, potrivit surselor.

Un al consorțiu include fondul elvețian de investiții Jacobs Holding și fondul canadian de pensii PSP Investments.

Miliardarul polonez Sebastian Kulczyk a declarat la începutul lunii noiembrie că ar putea folosi o parte din fondurile obținute din vânzarea participației deținute la SABMiller pentru preluarea mărcilor de bere din Europa Centrală și de Est.

Sursele au menționat că recent au avut loc discuții între Kulczyk și consorțiul condus de KKR, dar părțile nu au reușit până în prezent să ajungă la un acord.

Românii au cheltuit peste 1,6 miliarde euro pe bunuri de folosință îndelungată în primele nouă luni ale anului CITEȘTE ȘI Românii au cheltuit peste 1,6 miliarde euro pe bunuri de folosință îndelungată în primele nouă luni ale anului

Fondul european de investiții BC Partners, care a fost interesat inițial de achiziția brandurilor de bere, s-a retras, au precizat sursele.

Reprezentanții AB InBev, PPF, MOL, Bain și BC Partners au refuzat să comenteze, iar cei ai Asahi, Maspex, PZU, Kulcyk Investment, Jacobs, PSP și ai altor fonduri de investiții nu au fost disponibili.

A doua etapă a procesului de ofertare este programată luna viitoare.

Asahi a cumpărat mărcile de bere Peroni și Grolsch ale SABMiller și ar putea fi interesată de extinderea prezenței europene, au arătat sursele, adăugând că fondurile de investiții vot să profite de creșterea unor piețe cum sunt cele din Polonia și Cehia, unde consumul de lcool rămâne ridicat.

Pilsner Urquell, de exemplu, are o cotă de circa 40% pe piața berii din Cehia, care are cel mai ridicat nivel al consumului pe cap de locuitor din lume.

AB InBev, producătorul mărcilor Budweiser, Stella Artois și Corona, a acceptat vânzarea afacerilor europene ale SABMiller, inclusiv a celor din România, pentru a obține acordul autorităților de reglementare pentru fuziune.

SABMiller, al doilea mare producător de bere la nivel mondial, este prezent pe piața românească prin intermediul Ursus Breweries, care deține unități de producere a berii la Timișoara, Buzău, Brașov și o unitate de producție de capacitate mică la Cluj.

Totodată, grupul a achiziționat în 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.

viewscnt
Afla mai multe despre
anheuser-busch inbev
sabmiller