Amazon mărește comisioanele percepute comercianților care folosesc platforma sa în timpul sezonului sărbătorilor de iarnă

Amazon mărește comisioanele percepute comercianților care folosesc platforma sa în timpul sezonului sărbătorilor de iarnă
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 aug 2022

În cel mai recent efort de a face față inflației în creștere, Amazon plănuiește să majoreze comisioanele în timpul sezonului sărbătorilor de iarnă, transferând unele dintre costurile sale mărite milioanelor de comercianți care se bazează pe platforma sa pentru a-și vinde produsele, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Începând cu 15 octombrie și până în 14 ianuarie, vânzătorii terți care folosesc Fulfillment by Amazon sau FBA, vor trebui să plătească 35 de cenți per articol vândut în SUA sau Canada, a declarat marți compania, într-un e-mail către vânzători, scrie News.ro.

ULTIMA ORĂ Free Now a decis, în final, ieșirea din România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Free Now a decis, în final, ieșirea din România

Pentru comercianții care folosesc FBA, Amazon se ocupă de procesul de alegere, ambalare și expediere a articolelor.

Taxa de sărbători vine în plus față de taxele existente pe care vânzătorii le plătesc pentru utilizarea serviciilor FBA. Aceste costuri variază în funcție de dimensiunea, categoria și greutatea unui articol.

Amazon a spus că implementează o suprataxă suplimentară de sărbători pentru prima dată, deoarece ”cheltuielile ating noi culmi”, îngreunând capacitatea companiei să absoarbă costurile legate de sezonul cumpărăturilor de vârf.

”Partenerii noștri de vânzare sunt incredibil de importanți pentru noi și aceasta nu este o decizie pe care am luat-o cu ușurință”, a spus Amazon în e-mail.

Piața de terță parte a Amazon a devenit elementul central al afacerii sale dominante de comerț electronic, reprezentând în prezent mai mult de jumătate din vânzările cu amănuntul online.

Datorită acoperirii globale a Amazon și a bazei masive de clienți, mulți retaileri se bazează pe companie pentru majoritatea și, în unele cazuri, pentru întreaga afacere.

Veniturile din serviciile vânzătorilor terți, care includ comisioane colectate de Amazon, taxe de livrare, taxe de expediere și alte taxe, au crescut cu 13% în trimestrul al doilea față de aceeași perioadă a anului anterior, până la 27,4 miliarde de dolari.

Venitul total al comerțului electronic al Amazon a scăzut cu 4% în aceeași perioadă.

Taxele vânzătorilor au fost deja mărite în acest an, Amazon suportând costuri mai mari legate de inflație, constrângerile lanțului de aprovizionare și războiul din Ucraina.

Cheltuielile Amazon au crescut și din cauza angajărilor rapide în depozite, pentru a face față unei creșteri a cererii de comerț electronic cauzată de pandemie.

”La un moment dat, nu poți continua să absorbi toate aceste costuri și să conduci o afacere economică”, a declarat CEO-ul Andy Jassy pentru CNBC, într-un interviu acordat în aprilie.

Operatorii majori precum UPS și FedEx anunță de obicei suprataxe în timpul sezonului cumpărăturilor de sărbători. Săptămâna trecută, Serviciul Poștal din SUA a solicitat o creștere temporară a prețurilor pentru sărbători pentru a ajuta la acoperirea costurilor suplimentare de manipulare.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
comisioane