Auchan Romania pierde procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut

Auchan Romania pierde procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut
scris 12 aug 2020

Auchan Romania a pierdut, în urma unei hotărâri care poate fi atacată cu apel, procesul prin care a contestat o amendă de 36,563 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în decembrie 2018, pentru că, alături de alți retaileri, s-ar fi înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.

FOTO Oportunitate de investiție - OMV Petrom vinde un teren într-o zonă extrem de căutată, pe care poate fi dezvoltat un proiect imobiliar mixt CITEȘTE ȘI FOTO Oportunitate de investiție - OMV Petrom vinde un teren într-o zonă extrem de căutată, pe care poate fi dezvoltat un proiect imobiliar mixt

În afară de Auchan România, care a primit cea mai mare amendă, Consiliul Concurenței a mai sancționat Carrefour România - 26.995.645 lei (5,79 milioane euro), Romania Hypermarche (Cora) SA - 12.410.834 lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages SRL (îmbuteliatorul Pepsi) - 5.984.053 lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo) - 3.930.920 lei (843.599 euro), Strauss România SRL (cel mai important producător local de cafea, deținătorul mărcilor Doncafé și Amigo) - 1.785.767 lei (383.236 euro) și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) - 43.113 lei (9.252 euro).

Carrefour România a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010-2016.

În urma investigației a fost sancționată atât încălcarea regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.

Retailerul de jucării Jumbo, pesimist privind evoluția vânzărilor în S2. “Condițiile din piață se schimbă de pe-o zi pe alta.” CITEȘTE ȘI Retailerul de jucării Jumbo, pesimist privind evoluția vânzărilor în S2. “Condițiile din piață se schimbă de pe-o zi pe alta.”

Consiliul Concurenței a constatat că, în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailerul stabileau un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.

Această practică ar fi condus la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.

Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.

În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009.

Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

Unele companii sancționate au contestat sancțiunile Consiliul Concurenței, procesele aflându-se pe rolul instanțelor.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
auchan
consiliul concurentei
amenda
instanta