"Va fi o creștere mai mare decât anul trecut, generată și de contextul pieței. Ce am observat în ultimele luni este o amânare a deciziei de cumpărare, în contextul lipsei de claritate a ceea ce se va întâmpla cu economia, cu salariile, cu bunăstarea tuturor și cu puterea de cumpărare.
Unii dintre clienții care au așteptat lunile acestea să găsească cea mai bună ofertă, cel mai bun produs se vor convinge de Black Friday", a anunțat Raul Filip, directorul general adjunct al Altex.
El spune că toate creșterile de taxe din ultima perioadă, a prețului energiei și a combustibililor impactează desigur puterea de cumpărare, dar este dificil de spus în ce măsură exact.
Mai mult, lipsa încrederii în consum va continua, prognozează managerul.

"Până când clienții nu vor fi convinși că s-au luat toate măsurile mari și că de acum încolo putem să ne așezăm să ne calculăm bugetul familiei va exista aceasă lipsă de încredere în concum", spune Filip.
Altex va derula campania de Black Friday în perioada 30 octombrie – 19 noiembrie, cu oferte noi în fiecare dintre cele 3 săptămâni de promoții, și promite reduceri de până la 50%, atât online cât și în magazine.
"Vor fi și reduceri mai mari de 50%, dar vor fi mai degrabă excepții decât produse selectate ca scop pentru Black Friday. Un produs cu 70% reducere poate fi un produs în lichidare de stoc, o variantă 2024 sau o altă situație de acest gen”, a detaliat Filip, anunțând pe de altă parte că Altex se va concentra pe integrarea și extinderea Brico Depot, lanț de magazine preluat în primăvară.

De altfel, Campania Black Friday va fi derulată atât în rețeaua Altex cât și Media Galaxy și Brico Depot.
Retailerul electro-IT a consemnat în 2024 o cifră de afaceri de 7,66 miliarde de lei, în creștere cu 9,3% față de anul precedent, iar pentru 2025 mizează pe un avans în linie cu cel de anul trecut.
Altex este unul dintre cei mai mari retaileri locali, cu peste 135 de magazine.